Monday 5 September 2005

Pulang semula ke Dublin, huhu


Assalamualaikum..

Yeah, my 1st entry lepas balik semula ke Dublin. Alhamdulillah selamat mendarat kat Dublin Airport kul 2305 waktu Dublin atau kul 0605 waktu Malaysia atau 0505 waktu Indon, eheh :P

Keluar dari rumah kat Malaysia dalam kul 0830, 4/9/2005. Makcik datang ngan family. Saje la datang. Tapi tak ikut skali la gi airport. Dalam sejam lebih sket tibe ke KLIA. Gi collect tiket kat pejabat MAS, check-in then lepak2 ngan family sementara tunggu kul 1115. Kali ni tak ramai plak yang anta cam last time, wakaka. Tak kesah la. Ramai2 pon buatpe ye dak?

Cam masa aku balik Malaysia, kali nih aku balik sorang jugak.

Elok turun dari aerotrain, gate dah bukak, orang dah ramai beratur. Sebbaik la tergerak hati nak turun kul 1115. Asalnya nak turun kul 1130. Masuk plane. Betol2 kat sayap belah kiri, aiseh takleh nampak bawah. Manjang tido jek dalam plane, takpon layan muvi. Bawak la jugak bape helai pages from buku Lippincott Biochem(oh yes, my Lippincott's pages are 'detachable', hehe), dapat la bace beberapa perenggan sebelum aku terpengaruh ngan segala cite2 best yang ade, heh :P

Sepanjang hampir 13 jam travel memang tak bangun gi memana langsung. Gile ah letih kaki, blakang semua. Huhu. Sampai Heathrow Airport dalam kul 0100 waktu Malaysia, or kalo kat sini kul 1800 la lebih kurang. Pastu aku dah tatau nak pegi mana. Lepas solat, ke hulu ke hilir aku cari kaunter Aerlingus. Pegi depan Terminal 3(apa aku buat gi Terminal 3 aku pon tatau, tuh nak balik Malaysia balik bleh la), tanya pakcik jaga, dia kata ade kat dalam, kat Zone C. Cari2 tak jumpe pon, tanya abang jaga sorang lagi, skali aku salah terminal. Kene pegi Terminal 1. Huh, jauh gile jalan. Thanx la pakcik jaga ye? :P

Selesai check-in dalam kul 1930. And siap2 tunggu depan boarding gate. Nak tetido aku dibuatnye. Flight kul 2110 patutnye tapi delay sebab kat Dublin hujan. Anyway, tengah tunggu2, tetibe ditegur oleh sorang nih dalam BM. Heh, alhamdulillah, ade la jugak kawan aku 2 orang naik sama flight. Flight diorang kul 0900 tarikh yang sama ngan aku. Tapi kapal terbang yang diorang naik ade masalah so kene turun jap kat Abu Dhabi. Gile ah cuak.

Sepanjang flight ke Dublin, tido lagi(wei, don't blame me, jetlag ok? :P). Sampai2, amik beg, tunggu dak 2 orang tuh tak sampai2. Last2 aku blah dulu ngan cab. Alhamdulillah sampai umah kul 2330. Takdek la berhabuk sangat umah. Surat punye banyak. Unpack. Tapi 1st thing ialah log in to internet dulu. Hehe. Tido lagi. Bangun solat Subuh. Takde mende nak makan! Dah la sejuk...tak biasa lagi, huhu. Harapnye jetlag nih pon tak lama la. Kene study..

Haa..dah..kesimpulannya, alhamdulillah perjalanan selamat. Kat Heathrow pon takdek masalah sekuriti. Well. A week left before the exam. Study2!!

Wassalam

No comments: