Tuesday 11 November 2008

SPM: 2001 dan 2008

Sedang baca notes tentang Schizophrenia, sambil2 la..

Minggu ni mula la pelajar2 form 5 untuk duduk mengadap kertas exam SPM. Teringat plak masa aku amik SPM dulu..

SPM 2001: Cuak sangat masa nak exam tu. Antara perkara yang tak dapat aku lupa masa SPM dulu ialah bila seorang kawan aku yang tempat duduknya di tengah2 dewan periksa, dengan yakinnya guna solar-powered calculator untuk satu paper yang melibatkan pengiraan (tak ingat paper apa, matematik, fizik atau kimia, tapi ade kira2 la). Hasilnya? Calculator dia takmau hidup. Member dah cuak dah. Mujurla invigilator bagi pinjam calculator kawan, hehe. Alhamdulillah all went very well.

SPM 2008: Hari ni adik aku plak, along with some of our cousins yang sebaya dengan dia, duduk mengadap SPM. Moga berjaya dapat keputusan yang dikejar, straight A's in-syaAllah. Moga2 Allah mudahkan urusan kalian, dilapangkan hati dan ditenangkan minda supaya dapat jawab dengan rasional and tak gopoh, dan semestinya supaya dapat beri jawapan yang sesuai dan tepat, in-syaAllah.

Semoga dikurniakan kejayaan, in-syaAllah!

Aku plak yang cuak.

Wassalam

4 comments:

sdhouse said...

salam..ni nape flash back lak ni?hehehe

Anonymous said...

salam..hehe..saja teringat, kuikui

Afham said...

salam
dulu mase spm cikgu cakap spm la exam paling susah kat dalam malaysia...
rupa2nya dakwaan tu salah sama skali...adakah cikgu sajer nak suruh kita cuak??terkenang zaman muda2

Anonymous said...

salam..saje la tu cikgu nak suh ko study..kalo tak kang ko gak yang emo, heh