Saturday 3 April 2004

Cutiii!!!


8 am
Assalamualaikum..pekaba korang semua? Aku alhamdulillah sehat, masa taip nih aku baru balik dari breakfast kat Dewan Makan. Tetibe plak diorang serve cereal pagi nih, tapi kirenye yang diorang serve tuh, nak lekat celah gigi pon tak sempat. Kat rumah aku makan cereal lagi banyak dari tuh, haha. Tapi tak kesah la, janji breakfast sedap, aku pon dah kenyang so taknak la cakap banyak, heh. Maka...harini adelah hari permulaan cuti mid-sem selama 2 minggu!! Yeahh!! Eh, ye ke cuti sem? Aku rasa nih cuti easter nih, tak kesah la. Aku bukannya sambut pon mendalah tuh, yang aku tau, cutiii!!! Tapi arini ade parent's day plak, parents datang jumpa cikgu discuss pasal progress anak2. Aku pon tatau parents aku nak datang ke tak, tapi aku rasa baik takyah la, heh.

Arini jugak adelah hari di mana semua budak dari semua 4 houses gi house trip memasing. Ade yang gi Pulau Kapas, ade yang gi Langkawi and ade jugak yang gi Cherating. House aku gi Langkawi. Gasakla, aku dah lama gile tak gi sana. Last time aku gi kalo tak salah masa aku darjah 5, maybe muda lagi dari tuh kot. Tapi barang satu hape pon aku tak pack lagik, haha. Dah la pagi nih ade klas and aku still cam takdek perasaan nak bersiap gi klas. Takpe, entry first, klas second, haha ade ke patut. Actually aku nak update semalam, tapi disebabkan oleh beberapa perkara yang tak dapat dielakkan(boleh elakkan sebenarnya, malas jek nak elakkan, haha), lantas aku amik pilihan nak update pagi nih. kang tak sempat plak. Paling awal bleh update bila dah start cuti nih pon hari Selasa nanti la kot. Khamis lepas, aku ngan berpuluh lagi rakan aku gi makan kat Restoran Nelayan Titiwangsa. Perghh!!! Memang kitorang makan cam hape jek. Semua yang ade kat situ, kitoang sental kasi licin(memang la, yang ade kat situ memang dah prepare untuk kitorang pon, tak abih kang kene bayor lebih la plak). Serius laa...aku makan sampai tersandar, basically semua orang tersandar lepas makan. Haha...steamboat yang masyuk, nasik putih, daging kari, lala, sayur campor, ayam goreng, ayam masak merah, telur ayam, dan segala seafood lagi, buah honeydew, watermelon, betik, bubur kacang hijau, kuih apa ntah lagik, fishball...hmm...semua yang aku sebut nih adelah yang aku makan. Yang aku tak makan tapi budak lain makan tak kire lagik tuh.

Kitorang gerak kuar dari kolej dalam kul 1815 petang khamis tuh. Memula cam biasa, bas bising. Tapi aku rasa sepanjang perjalanan tuh bebudak nih bising. Biasa la, satu bas semua dak laki, dak pompuan bas lain. Kalo ade dak pompuan, mau ke diorang nak bising tahap bergegar bumi tuh? Takdeknye..kot laa..haha! Tapi dalam setengah jam lepas tu, hujan lebat turun plak. Aku dok tepi tingkap, walaupon tingkap dah tutup, air hujan masuk gak. Sebbaik laa tingkap aku agak kedap nak banding ngan tingkap dak lain. Tapi still basah gak sket2. Huhu..then sampai kat Jalan Duta, gile ah traffi congestion. I am talking heavy traffic congestion here. Setengah jam kitorang kandas kat Jalan Duta jek. Dah la tak solat Maghrib lagi tme tuh. Memang cuak gak ah. Tapi alhamdulillah semuanya ok. Sampai Titiwangsa 10 minit before Isya'. Bergegas kitorang cari surau kat restoran tuh..then sempat la Maghrib. Lepas tuh ade yang dah kuar, ade gak yang tunggu Isya'. Lepas Isya' baru la aku ngan beberapa orang lagik, kuar and menghadap rezeki. Masa solat tuh, dugaan kuat woo. Time tuh la ade persembahan tarian apa ntah kat luar. Terganggu gak la, tapi nak buat camne kan? Teruskan je la. Then..makan laaaa!! Ittadekimas!!!(betul ke cakap jepon aku nih? Ntah ah,haha).

Then balik tuh, skali lagi driver buat hal. Dia sesat, amik jalan nak gi Seremban. Ade ke patut. Dia nih memang tau gi Seremban jek ek? Last2, ade la sorang dua orang kawan aku tunjuk jalan nak gi Jalan Duta balik. Baru la lepas..aku pon terlelap...Sebelum kuar dari Titiwangsa tuh..ade la beberapa couple..jarak antara satu kael ngan kapel yang lain adalah dalam regular interval, haha. Maka kami bebudak lelaki yang nakal, everytime we passed each couple, sure kene sorak ah diorang. Haha, padan muka, sapa suh date tepi jalan, heh. Moreover, sapa suh dating malam..kan dah kene..padan muka. Muahaha!! (cakap orang jek aku nih)

Then sampai kolej dalam kul 12 lebih sket. Tapi aku tak berdaya nak tido sebab keje bio tak siap lagi, pagi Jumaat dah nak kene anta. Struggle gile aku buat, tuh pon tak siap gak sebab soalan susah sangat nak dijawab. Last2 nekad pagi esoknye baru nak buat...and memang pagi tuh aku over struggle ah..haha..

11 am
Harini dah nak cuti. Barang aku tak kemas lagik...ayah aku dah nak samapi kul 11 kang..katanya nak jumpa cikgu...huhuh..lanta laa..then balik rumah jap...pastu dalam kul 5 atau 6 petang aku gerak dari rumah gi KL Sentral..train kul 8 malam..huhu...takpe la...okeh, masa dah suntuk, parents dah nak sampai..selamat bercuti korang semua!! Jangan nakal2...nanti in-syaALlah lepas house trip aku tulis lagi..doakan keselamatan aku masa pegi, masa kat sana and masa balik ye? wassalam...

No comments: