Monday 19 April 2004

Erk! Kat kolej dah?


Assalamualaikum...hehe..pekaba semuanya ek? Aku harap korang semua sehat la hendaknya, aku alhamdulillah sehat, tapi cuma pagi nih agak kebersinan sket. Tatau nape, tapi aku rasa normal bagi aku, every time balik kolej jek lepas cuti, sure bangun pagi esoknya bersin2 gini, just hope that it wont get worse. Adeh, lama gak aku tak update ek? Hmm, bukannya taknak update, tapi cam aku dah cakap, lupa bawak balik plug laptop nih, so bateri laptop pon kong, camne aku nak update. Gi CC? Malas aku, aku gi skali jek aritu, tuh pon sebab nak check email, aku kalo nak update takleh ade gangguan. Paling singkat masa yang aku perlu untuk update ialah lebih kurang sejam. Kalo aku abihkan masa sejam kat CC tuh semata2 nak update, kang tak cukup plak masa aku nak buat mende lain, seperti check email, frenster dan juga main game, muahaha!! Lagipon kene concentrate sungguh nak update nih, takleh ade distraction, nanti idea pon tak kuar, heh. Gi opis mak aku? Lagi ah aku taknak, kang naik bosan plak orang2 kat opis tuh asek tengok muka aku jek. Kalo tolong diorang buat keje takpe gak, nih kang tengok2 buat apa? Check email, blog. Heh..(alasan, hoho).

So, adehhh, cuti 2 minggu pon dah abih. Serius la, aku rasa tak puas plak cuti kali nih, nak la cuti lagi woii. Rasa cam sekejap sangat la plak. Tau2 jek dah 2 minggu. Berlalu camtuh jek, mende yang dirancang sebelum cuti, tak berjalan ngan sepenuhnya. Kalo jadik pon, tak bape ikut cam dalam planning. Yer ah, contohnya gini, cadangnya nak study math, bio ngan chem masa cuti nih, tapi tengok2, aku study chem jek. Tuh pon bukannya every day. Banyak masa aku abih ngan tido jek, ade la satu atau dua hari tuh aku tido jek. Dari pagi membawak ke tengah hari. Pastu ingat taknak tido dah, tetibe kul 1530, tido balik, hampeh tak? Pastu tido bukannya sekejap, lama plak tuh, huhu. Study chem pon, bukannya semua topik aku study pon. Bawak latihan satu bakul, tapi tak abih pon. Ade la jugak aku buat, tapi tak semua paper yang aku bawak tuh abih la. Sedangkan kalo diingat balik, 2 minggu tuh memang cukup kalo nak abihkan. Ntah la, nak kata gangguan sebab dok umah? Aku rasa sama jek ngan kalo kat kolej pon. Takdek bezanya, cuma mungkin cara gangguan tuh je la lain. Papehal pon, diri sendrik la kan? Kalo diri sendrik sedar exam dah dekat, tak kesah la gangguan camne pon sure takleh nak kaco diri tuh untuk study. Heh, nih nampaknya aku tak sedar lagi la nih ek? Wei wei, sebulan jek lagi weiii!!!

Hmm..tapi aku memang rasa agak bersyukur gak sebab tak bawak balik plug laptop nih, at least kurang la daya tarikan internet tuh. Bleh gak la aku melekat ngan buku sket. Kalo selalu tuh tido lambat sebab guna net, haritu tido lambat sebab study, can you believe it? Muahaha! TV? Ala, TV pon bukannya lama bleh tarik. Lama2 nanti aku rasa semua citer kat TV tuh bosan2 belaka, so nak elak tertido, kite study!! Yeahhh!!! Hehe..tapi dah balik kolej nih, lagi la terasa singkatnya waktu yang berlalu tuh. Adoih laa...aku harap sangat la bleh cover semua.

Erm, apa lagi ek? Aku skang nih tengah cuak sebab menunggu result interview RCSI 4 minggu lepas tuh. Yer, tau2 dah 4 minggu since interview tuh. Kan aku kata cepatnya masa berlalu. And aku rasa dalam minggu nih in-syaAllah dapat tau. Tapi dak2 KMB dah tau citer sedangkan diorang interview lewt 2 hari dari kitorang. Maybe gak coz KMB ade link ngan RCSi so diorang utamakan KMB dulu la kot, ntah ah. PApehal pon, aku harap sangat aku dapat. Huhuhu, cuak cuak!

Harini jugak merupakan besday adik aku. Huhuh, dah besar dah adik aku, harini genap umur dia 13 tahun. Adehh, dah masuk era belasan tahun dah. Skali lagik, kejap tul masa berlalu. Ingat lagi dulu selalu gaduh ngan dia. Masa kitorang kecik2 la. Hehe. Macam2 lagi la kenangan yang teringat balik. Kadang tuh rasa sayu plak, kalo bleh nak recapture that moment la. Kadang tuh jugak, ade mende2 yang bila aku teringat apa aku dah buat kat adik aku, rasa nyesal plak. Yelah, mende kecik jek, biasa ah adik beradik, tapi still ade la rasa nyesal tuh kan. Heh, sentimental la plak pepagi Isnin nih.

Erm, pasnih ade klas. Dah start klas balik, math plak tuh. 1st day dah math, dah kene pening kepala nak paham soalan2 latihan ngan tengok segala macam nombor dan simbol, apa nih? Huhu..dah..actually aku pon dah tatau nak cakap apa. So berenti sini dulu la ye, nak gi siap2 ke kelas nih. Sayonara! Heh...wassalam.

No comments: