Tuesday 27 April 2004

AaAAaAa..


Assalamualaikum...haaa...akhirnya ade gak net setelah hampir 3 tau 4 hari laptop aku nih naik sejuk sebab lama tak bukak. Sebab apa tak bukak? Sebab takdek net laa...and even worse..bila semua orang dah ade net..tetibe kat kampung Diamond ngan kampong blakang la plak takdek net. Huhu..tapi kan, personally aku rasa..when I looked it from the brighter side, orait gak takdek net nih. Senang gile la aku nak study, tumpuan tuh agak 20% meningkat la berbanding ngan keadaan ade net..eheh. Nampaknya aku kene maintainkan tahap tuh even skang dah ade net, terpaksa la. Exam lebih kurang 3 minggu lagi. Kalo aku tak lebihkan usaha..abih la aku.

Haritu orang JPA datang kolej. Ade meeting la ngan JPA scholars yang senpai2 nih. Dan diorang cakap, takpe kalo takdek offer lagik. Skang nih usaha lebih lagi so that bleh surpass the cut-off point yang JPA dah tetapkan untuk bagi dak2 tajaan dia lepas gi oversea. Cut-off point is 13. So basically aku kene dapat AAB atau AAC atau ABB. Pointnye dikire gini; A=5 points, B=3 points and so on. So korang semua do the maths la, kalo korang rajin la. Kalo korang malas bab2 kire mengire nih, takyah la susahkan diri korang, muahaha!

By the end of this month(also end of this week), maybe akan ada interview Monash University. Adoih laa. I think I am sick and tired with interviews already. Tak larat dah la. Malas dah jadinya. And orang JPA tuh ade gak bagitau, diorang tak galakkan kitorang apply Australia Unis sebab sian kat dak2 yang memang apply sana. Paham tak? Kirenye sebelum nih pon memang dah susah untuk diorang apply ke Aussi sebab competition between Australia Unis applicants yang lain, skali tambah plak pressure from kitorang yang pada asalnya di'allocate' untuk apply gi UK saje. On the other hand, aku rasa that's the challenge they have to face. Tapi, kat sebelah tangan yang lain plak, aku rasa betul gak. Sian gak kat diorang kan? Korang tak rasa kesian ke? Aku rasa kesian doo...

So skang nih, memang aku kene study jek dulu. Dah la aku tak bagitau lagik kat parents aku yang aku tak dapat satu apa pon offer lagi, huhu. Aku tak sanggup la nak bagitau, camne nak bagitau ar? Tapi cam dah lama sangat aku simpan nih. Nak tak nak, aku kene gak bagitau diorang. Adehhh, camne aku nak susun ayat nih. Ya Allah, bagilah aku kekuatan and kelancaran lidah untuk bagitau mak ayah aku supaya diorang paham. Huhu...

Erm, apa lagik aku nak cakap? Aku pon rasanya takdek mende nak cakap dah. Ade lagi 22 hari...exactly 3 minggu. Study study!! Wassalam...

No comments: