Wednesday 24 November 2004

net hampehh!!


Assalamualaikum...

Heh, skali lagi aku update blog aku nih, and aku rasa cam bleh la kalo nak cakap banyak, coz lepas nih takdek klas. Satu jek klas aku arini, and bukannya klas la. Cam biasa, PBL kul 9-11 tadik. So skang nih lepak kat computer lab, sambil cari bahan untuk next PBL session, sambil check email, sambil update. Orang pon tak ramai nak guna, so aku bleh la update blog ngan sesuka hati walaupon perutku dah nyanyi2 suh diisi. Huhu.

Kul 9-10 tadik, 1st half of the PBL session. Aku jadik chairperson. And for the 1st time la aku rasa, aku cakap agak banyak arini. Hoho. Maybe sebab dah tukar group kot? Ke sebab tutor yang best? Ke sebab groupmate yang best dan sangat meriah? Ntah, and aku harap aku bleh jadik lagik banyak cakap masa discussion lepas nih in-syaAllah.

So apa nak cite? Semalam parents aku call. Lama gak tak dengar citer dari Malaysia. Aku nak call, takdek duit la plak nak beli calling card, umah aku manade fixed line lagi. At least not now la. So kalo nak tau pape pon SMS je la. And parents aku call sebab nak bagitau, orang JPA tepon umah tanya abah aku suh mintak kat aku no akaun aku kat sini. Muahaha!! Gile ah, aku ingatkan borang maklumat akaun dah sampai coz aku hantar lagi awal dari aku hantar kad raya ke rumah. Well, bukan la aku yang masukkan dalam postbox tuh, tapi maknanya dah hantar la. Kad raya pon dah sampai last week, apsal plak surat a.k.a borang tuh tak sampai lagik? Tensen gile nih. Jangan tak masuk duit dah la. Bukannya sebelum nih taknak email tapi bila masuk comp lab jek, leka buat PBL, so terlupa. Alhamdulillah harini tak lupa dah. Duit tuuu..Hehe..

So far hidup aku alhamdulillah sehat jek. Cuma batuk yang tak kebah2. Tensen gak manjang batuk jek. Nak gi farmasi, malas plak. Nak kene duit lagi tuh kalo nak beli cough syrup. Sini manade mende free. Servis kutip sampah pon kene bayar weh! Heh.

Well, about tajuk entry. aku rasa aritu aku gembira terlalu awal la. Irish Broadband tak best gile. Ke sebab aku dok agak sipi2 ngan coverage wave diorang? Ntah la. Tapi yang penting aku ngan seisi rumah dah naik tensen sebab signal selalu dapat jek, tapi bila nak masuk net manjang takdek. Kadang tuh dah dapat masuk tapi tetibe ilang gitu jek. AaAAAAaaA!!! Nak buat camne, mende bayar murah pon. Heh, ade gak cadang nak try servis lain yang lebih reliable. Hmm, duit gak tuh. Huhuh. Tengok la camne, bincang ngan dak2 rumah dulu. Aiseh. Kalo dah ade net, takyah ah nak tepon rumah, voice chat jek ah skang kan. Hehe.

Exam dah dekat. Maybe dalam 2 minggu lebih lagik. And aku still tatau camne bentuk exam diorang nih. Maksud aku bentuk soalan. Nak kene mintak past year papers nih. Study? OK la alhamdulillah buat masa nih okeh lagi. Even though I haven't covered all, in-syaAllah I'll managed. Cuma perlukan semangat dan kekuatan. Everytime bukak buku, 15 minit kemudian, mata jadik berat, tensen tul. Huhu..

Adoih, nih yang malas cari bahan kat internet nih. Banyak betul info sampai tatau nak amik yang mana. Pastu ade yang tak berkaitan plak ngan apa yang aku kene cari. Yang aku nak cari, susah betul nak jumpa. Huhuh. Ini lah cabaran seorang pelajar, kuikui. Tapi orait la, dapat la jugak sket tadi. So aku rasa cam nak blah dah nih. Nak gi solat, then balik rumah study, in-syaAllah. Last resort ialah bukak buku Physiology jek. Tak banyak info pon takpe, asalkan aku pandai la mencelah or tambah2 apa diorang cakap Jumaat nih. In-syaAllah.

Okeh la. Got to go. Lenkali in-syaAllah aku update lagi.

Wassalam...

No comments: