Monday 27 September 2004

Setel semua..kot..


Assalamualaikum..

Erm, alhamdulillah so far aku rasa dah setel segala urusan rasmi regarding the preparation nak gi abroad nih. Just a checklist; Agreement ngan JPA punya medical checkup dah anta, uni punya medical checkup pon dah anta gak, photocopies of all the documents, passport kat JPA, baju², beg, apa lagi ntah. Hehe.

Harini aku kuar lagi, gi opis mak aku lagi. Tapi bukan medical checkup la. Just gi photocopied all the documents-surat offer, completed medical checkup form, medical checkup results etc etc-and then certified all. Dah setel semua, gi jalan² ngan mak aku. Gi Midvalley, tapi before that gi kedai buku, cari buku yang tak beli lagi and dissection kit. Kat Midvalley, mulanya ingat nak cari photo printer, skali dah last minit tuh, tauke tuh dah nak pack kan, aku cancel, tak jadi nak beli. Ade la sebabnya. So jalan la plak cari webcam. Last² baru teringat, kalo nak beli mende² komputer nih, better gi beli kat Imbi Plaza. So tukar plan lagi, maybe Rabu nih pegi sana ngan parents, Abah kata dia nak cuti. Dia pandai la sket nak bargain² nih. Aku ngan mak aku mana reti sangat, hehe :P.

Tetibe orang IUMC call. Katanya original offer letter dah sampai kat opis dia and mintak aku datang amik. Elok sangat la tuh. Bleh la aku anta skali ntah apa document diorang mintak nak buat filing ngan reference. Kebetulan plak aku memang kat tetengah KL, ngan mak aku. So bleh la dia bawak aku ke sana.

Abih tuh, balik terus. Tertido sesampainye pulang ke rumah. Hoho. Dalam kul 7 tuh tetibe Abah call. Dia pose arini and takdek makanan nak berbuka and time tuh dia kat opis. Overtime kot. Huhu, siannya la hai. Then siap². Lepas Mahrib dalam kul 740, gerak. Aku drive. Dah la ujan. Huhu. Akak aku dah tunggu kat opis Abah sebab dia balik dari Putrajaya. Sampai jek, kitorang ala² picnic kat opis abah, kat meja dia. Makan nasik lemak home-made. Hehe. Best². Tak pernah buat gitu sepanjang Abah keje. Haha. Memang berselera betul. Dalam kul 10 tuh baru balik.

Mak aku cuti minggu nih, nak ajar aku masak katanya. Ahaha. Baru nak belajar la plak aku nih. Takpe, selagi ade masa, blaja je la kan. Heh. So esok in-syaAllah aku akan kuar gi Shah Alam jap jumpa kawan, dalam kul 3 in-syaAllah balik la. Heh.

Wassalam...

No comments: