Friday 14 January 2005

A day to remember


Assalamualaikum...pekaba? Sehat hendaknye in-syaAllah, aku sehat alhamdulillah. Lapor sket skang nih sebab tak makan lagik, heh.

Harini aku rasa cam agak best. Sebab apa? Sebab satunye harini ialah hari Jumaat, penghulu segala hari, hehe. Arini jugak sangat best sebab aku bangun awal gile, tak pernah aku buat sepanjang aku kat sini bangun kul 6 pagi. Well maybe sebab aku tido awal gile gak semalam, kul 8 malam dah terbongkang atas katil, err, bawah duvet yang selesa la tapi. Letih gile ah sebab semalam kene gi jumpa tutor untuk family case study tuh. Erm..perjalanan semalam sangat best sebab ari sangat cerah. Naik DART(cam KTM komuter la), lalu sepanjang tepi pantai, sangat cantik pemandangan, sebbaik tak bawak kamera, kalo bawak, dah amik gamba dah kot, hehe.

Arini jugak, patutnye ade PBL kul 9 pagi, tunggu punye tunggu, tutor tak timbul2. Maka kami sekumpulan mengisytiharkan aritu takdek PBL. But still kami dengan penuh dedikasi dan tanggungjawab, bincang la jugak apa learning goals untuk next problems, and it only took us 2 minutes. Then aku pon jalan kaki la pulang ke rumah, time tuh baru pukul 920 pagi. Jalan pulang dengan gaya bersenang lenang. Menikmati nyamannya pagi, langit mendung.Bertembung ngan sorang lelaki yang tengah bawak 2 ekor anjing dia jalan2. Hitam. Besar. Aku rasa setinggi anak rusa, huhuh. Cuak gile aku. Dah ah tak dipegang anjing2 tuh, biar lepas gitu jek, sebbaik la tak kaco orang.

Pastu ke depan sket lagi. Jumpa plak sorang ibu ngan strollernye, sebelahnye ade anak kecil, tengah tolak stroller gak, tapi mainan la(stroller ialah kerusi sorong yang selalu letak budak kecik tuh, kan?). Comel gile ah anak kecil tuh. Best tol tengok dia tiru gaya mak dia tolak kerusi sorong tuh. Tapi aku tak berenti tengok la, aku teruskan perjalanan.

Skang nih kalo aku jalan kat Grafton Street, sure aku akan cam cuak2 sket. Bukan cuak apa, ade sorang makcik Arab nih, selalu bawak anak kecik dia, and mintak2 duit kat orang yang lalu lalang. Dah 2 kali gak aku kene, and 2 kali tuh jugak la aku terpaksa menolak permintaan dia supaya bagi dia duit. Bukan aku taknak bagi, aku sendrik takdek duit. Camne nak bagi. And setiap kalo menolak tuh la aku akan rasa bersalah. Tuh pasal aku taknak jumpa or bertembung ngan makcik tuh lagi. Arini nampak gak makcik tuh dari jauh masa nak gi kolej pagi tadi. Maka awal2 lagi aku dah mengelak, huhu. Sori la makcik.

Err..banyak lagi mende nak cakap, tapi aku lupa apa nak cite sepanjang kejadian harini. Haha.

Maybe summer nih balik umah pertengahan bulan Jun kot. In-syaAllah. Ergh, tak sabar nak makan nih! Haha. Tiket tak beli lagi. Actually asalnya ade plan lain masa summer before balik Malaysia, tapi nampaknye plan terpaksa dibatalkan. Takpe la, ade rezeki in-syaAllah plan tuh dapat gak dilaksanakan, amiin.

Tatau nak kata apa dah. Sure korang boring bace pepanjang pon. So sampai sini la.

Wassalam.

No comments: