Wednesday 16 February 2005

Apa eh?


Assalamualaikum..

Erm..dah hari rabu dah, kejap betol rasanya eh? Kang tau2 dah nak exam. Huhu. Exam tengah bulan Mac nanti in-syaAllah.

Hari Isnin. Lepas Subuh gi tido balik plak. Padan muka, maka terbangun la kul 10 pagi. Terlepas 2 lecture. Amik ko. pastu disebabkan dah malas nak rushing maka aku pon tak pegi lecture Anatomy tengah hari tuh. Aku cume kuar rumah dalam kul 1 untuk pegi PBL. PBL cam aku cakap ah, abih kul 315 petang, kebetulan plak aku teka mengena. Eheh. Sepanjang perjalanan pergi kolej and nak balik, sana sini aku tengok ramai orang bawak jambangan bunga. Kire agak plek gak nih. Sebab tak biasa kot ngan pemandangan gitu. Ye ah, kat Malaysia mana pernah tengok orang bawak bunga ke hulu ke hilir masa the so-called Valentine's Day. Ke aku jek yang tak perasan? Heh, pedulik apa aku. Hmm, kalo la diorang tau sejarah sebenar di sebalik kewujudan Valentine's Day, sure diorang tak sambut..huhu. Ye ke? Or even diorang tau pon sejarah sebenarnye, would they even bothered? Tak paham.

Did I say anything about a movie show that was going to be held that Monday night? The Message? Yeah, i didn't go to watch it. Why? Coz due to my repetitive event of not going to Physiology lectures and also becoz i was absetn for Anatomy lecture, I decided to study that night. Alhamdulillah managed to study the anatomy of liver sampai abih. Harap ade manfaatnye in-syaAllah.

Semalam? Semalam takdek apa yang menarik melainkan Dr Azzam Tamimi datang untuk bagi talk about "Muslims and terrorisms". Sadly enough, only a third of the hall was full. Orang takdek sebab clash ngan Islamic Awareness Week of other Universities(i.e UCD and RCSI). Tak kisah la. Yang penting isi talk tuh semalam memang sikit sebanyak bukak juga minda aku nih. Alhamdulillah. Sampai umah kul 830 malam. Jalan kaki sambil menolak basikal sebab malas nak cycle, sejuk ah!

Harini? Skang nih aku baru selesai PBL. Jadik chairman untuk 1st session. Not bad. Alhamdulillah, eheh. Lepas nih kene gi dissection room. Tengok liver. Yeahh!! Harapnye apa yang aku dah bace Isnin aritu bagi manfaat kat aku arini and sampai bebila. Amiin.

Dah, saje jek nak tulis nih. Takdek apa pon. Oh ya. Ade stau mende yang aku sangat perlukan penjelasan di sini. Harituh ade chat ngan sorang kawan aku kat Jepon sana. Antara topik yang keluar tetibe ialah katanya, ade ustaz kat tempat dia kata, kitab tanbihul ghafilin banyak mengandungi hadis2 maudhu'. Err..mintak tolong sesapa leh clarify? Wallahu a'lam

Wassalam.

No comments: