Friday 18 June 2004

Doa Perpisahan



Pertemuan kita di suatu hari,
Menitipkan ukhuwah yang sejati,
Bersyukur ku ke hadrat Ilahi,
Di atas jalinan yang suci,

Namun kini perpisahan yang terjadi,
Dugaan yang menimpa diri,
Bersabarlah di atas suratan,
Kutetap pergi jua,

Kan kuutuskan salam ingatanku,
Dalam doa kudusku sepanjang waktu,
Ya Allah bantulah hambaMu,

Mencari hidayah daripadamu,
Dalam mendidikkan kesabaranku,
Ya Allah tabahkan hati hambaMu,
Di atas perpisahan ini,

(monologue),

Kan kuutuskan salam ingatanku,
Dalam doa kudusku sepanjang waktu,
Ya Allah bantulah hambaMu,

Senyuman yang tersirat di bibirmu,
Menjadi ingatan setiap waktu,
Tanda kemesraan bersimpul padu,
Kenangku di dalam doamu,
Semoga Tuhan berkatimu.


Assalamualaikum...haaa....ade satu hari satu malam jek lagi kehidupan aku kat KYUEM formerly known as KMYS nih. Huhuh..sedih. Banyak kenangan and ingatan kat kolej nih. Jatuh bangun tergolek semua(heh, jatuh and tergolek ade ke? :P). Apa2 hal, serius aku memang sedih nak meninggalkan kolej nih walaupon kadang tuh memang rasa nak cepat2 keluar. Kolej yang dah tunjukkan kat aku sedikit sebanyak pasal dunia luar and hubungan sesama manusia nih. Kat sini la aku blaja camne nak jadi tabah, camne nak hadapi masalah. Kat sini jugak la aku sedar and blaja camne susahnya nak didik and suburkan iman dan hubungan ngan Allah. Kan aku dah kata, banyak kenangan kat sini. Well, lagu nih dedicate untuk hari ni. Untuk semua kawan2 aku tak kira juniors ke seniors ke. Esok aku letak lagu lain plak in-syaAllah.

No comments: