Tuesday 15 June 2004

Makan ngan interview punya cite...lagi...


Assalamualaikum...pekaba? Yer..aku lagi..rajin ke tak rajin update? Rajinn kan? :P

Nothing much to write...ok, kan aku cakap nak cite pasal college dinner semalam kan? Erm..ok here I go. Mende tuh start dalam kul 8. Semua orang kumpul kat Dewan Besor. Dimulakan ngan kehadiran hampir semua orang yang tinggal kat kolej nih semalam. Hampir semua orang pakai jersey. Aku tak pakai. Pedulik apa aku, ade gak yang tak pakai. Ade sorang nih siap pakai baju melayu lagik, lek jek. Memang respek ah. Pastu ade plak yang plek2. Contohnye cikgu bio aku, tetibe semua orange in colour, sampai ngan muka dia skali dia kaler ngan kaler oren. I wonder, dia kaler muka dia ngan apa? Water colour Buncho? Ke ngan cat Pelaka? Pedulik la..none of my business.

Pastu ade la macam2 games. Tak best pon, yang best pon aku rasa ialah masa acara timbang bola. Pimad menang..gile terel ah. Then 2nd place dak skolah aku merangkap dak yang dok setaman ngan aku, Shahbi, heh. Caya la Shahbi, ko memang mengharumkan nama sekolah ngan nama Taman Ehsan skali, kuikui :P Then makan2. Tuh satu aku tak puas ati. Tak systematic langsung. Dah la one side jek letak makanan. Pastu takdek plak dibahagi one side for boys ngan one side for girls. Campor je la. Ngan line yang macam takdek line, bertembung kat tetengah meja. Ade ke patut. Nih apa nih? Nak suruh kitorang berlaga ke laki pompuan? Apa nih SC? Come on la!! Ke students yang ngade2, lapar punya pasal, lupe semua bende? Ntah, hati manusia takdek sapa yang tau, Allah je yang tau kan?

Then events lain semua bosan. And I mean it, bosan!! Aku tatau mende tuh abih kul bape, tapi aku dapat tahan sampai 1025 malam. Tuh pon lepas last event kot, lepas senior guys abih dribble bola. Abih tuh jek aku terus balik. Maleh aku.

Erm, sori la...aku nih cam bunyi tengah takdek mood ke? Memang pon..Sebab apa? Aku baru jek dapat tau result interview aku semalam. Erm, aku sure korang dah bleh agak apa keputusannya. YER, aku tak dapat offer. Again. Ade la sorang kawan aku SMS aku dalam kul 925 pagi tadi. Cakap kene naik atas. Dah naik atas, keputusan tuh la aku terima. 3 orang jek dia pilih; Tuan, Ngocop ngan Adri. Congratz korang!!

Sebelum tuh, masa aku bangun tido tadi, tetibe jek hati aku terus kata "Tak dapat". Aku rasa tak sedap ati dah since then. I've tried to fight and ignore the feeling, but it seems to keep coming back no matter how hard I fought it. Then kuar2 toilet lepas mandi, dapat la mesej suh naik atas. Aku naik ngan rasa mengharap dan jugak rasa tak sedap ati. Well, gerak hati aku betul. Aku tak dapat. Siot, I've put myself in too high of hopes without me ever knowing it(betul ke grammar aku? Lantak ah). Then the outcome? Aku jadik down. ARGHH!! Aku tak suka down!! I hate it when my instinct tells me that I am not going to make it. Memang frankly speaking, masa dapat tau tuh, kaki aku jadik lemah semacam. Sebbaik tak collapse jek depan Ms Kasturi tadi. Still can manage myself la. Nak nangis pon ade.

Then Ms Kasturi explain kat aku ngan lagi sorang kawan yang senasib ngan aku, apa yang kitorag lack masa interview semalam. And the feedback about me? Dia kata aku tends to be playful, tak serius masa interview. What???!!! Tang mana yang aku tak serius tuh? Aku rasa aku dah cuba sehabis baik dah semalam, nak aku serius camne lagi? Aku tak la segile tuh nak main2 masa interview yang aku rasa memang rezeki jek dapat offer interview tuh. Its just that aku tatau nak cakap apa. Aku takleh nak think properly masa tuh. Tuh la pasal aku cam ntah ape bende aku cakap. Tapi takdek la sampai aku rasa nak main2 jek masa jawab soalan dia. Huhu. Ade ke...Pastu dia bagi la nasihat2 dia, bla bla bla...

Pastu aku nak call parents. Aku call mak, orang opis kata dia MC. Aku call rumah, takdek sapa angkat. Call kakak aku, tak angkat jugak. Call henfon mak, dia off plak. Dah tuh aku nak call sapa? Aku kalo bleh nak bagitau mak aku dulu baru bagitau abah. Last2 terpaksa gak aku call abah. Tanya mana pergi semua orang. Rupenye gi hospital bawak opah aku gi medical checkup. Then abah tanya la,"Apa citer?". Aku ngan penuh reluctant menjawab,"Interview semalam? Tak dapat". Abah aku tanya,"Dah tuh, camne skang?"."Ntah la, tengok je la lepas nih camne, tapi yang pastinye lepas nih memang kene banyak guna tepon ah".

Pastu masa dalam Counselling Room, aku tanya gak la camne ngan clearing semua. Sebbaik la proses masa call universities tuh tak susah. Tapi nak masuk line tuh susah. Tapi kemungkinan besar adenye interview untuk universities yang aku akan call pasni. Yer, interview. InterviewS to be exact. Again. OoOo0Hhh how I hate interviews!!! And aku sangat la berharap result A-level aku sangat best. Adoi, malam nih ade Annual Dinner. Tatau la camne mood aku malam kang. Sure dinner tuh terasa sangat hambar...whatever.

Ya Allah, kurniakanlah aku ketenangan. Berikanlah aku kekuatan dalam menghadapi ujianMu ini. Aku memohon ampun kepadaMu Ya Allah sekiranya aku berkelakuan seperti tidak bersyukur dan tidak redha akan ketentuanMu Ya Allah. Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Halus dalam merancang. Bukan tidak redha, hanya melepaskan kesedihan di hati, aku hanyalah hambaMu yang tipis imannya Ya Allah. Aku merancang, namun Kau jualah yang menentukan segalanya Ya Allah. Aku sedar Engkau lebih mengetahui apa yang terbaik untukku. Aku tidak tahu apa perancangan dan ketetapan serta ketentuanMu ke atasku, namun aku tau segala yang Kau tentukan adalah demi kebaikanku. Kau yang Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana. Ampunilah aku Ya Allah...

Wassalam..

No comments: