Wednesday 9 June 2004

Entry lepas exam


Assalamualaikum...alhamdulillah exam dah pon tamat..lega betul rasanya..no more public exam bak kata kawan aku..selesai sudah penyeksaan untuk tahun nih..eh ehh..sure ramai yang kata "waa,best ah dah merdeka". Heh, at one hand memang ah best,ilang segala rasa stress, but on the other hand, sebenarnya banyak lagi mende nak kene pikir. So sebenarnye takdek la apa pon..kot

Paper terakhir tamat kul 1130 tadi. Paper option chem yang sangat nyakitkan ati, tuh la aku takdek rasa best sangat pon exam abih..ntah, takdek perasaan actually. Tak kesah la, mende dah lepas, tawakkal je yang mampu aku lakukan sekarang, moga2 result yang aku dapat adelah result aku sangat inginkan.

So...cukup ah rasa down, maleh nak layan. Seperti yang dijanjikan, JOM BLOGGING SAMPAI PITAM!!! Hahaha!! First of all, apa aku nak cite? Adoii..tadi punya la banyak idea mencurah2 nak cite, tetibe skang takdek plak. Okeh laa..mula2 lepas abih exam tadi. Tetibe Ms. Kasturi nak jumpa. Bukan aku sorang la, tapi ngan 11 orang lagi. Dia cakap Isnin depan nih, in-syaAllah orang from Notts Uni akan datang kolej nak interview kitorang(takdek la dia cakap in-syaAllah, tuh aku yang cakap). Kitorang yang still takdek offer uni lagi nih. Tapi bukan semua yang akan diinterview. Hanya 4 atau 5 orang yang akan dipilih. Tuh pon still tatau lagi sapa. Isnin nih, kul 8 pagi kene kumpul jumpa Ms. Kasturi. So aku skang dah sampai point yang takdek mengharap sangat dah. Kang kalo aku letak harapan tinggi, tetibe tak dapat, down lagik. Maleh aku. Aku serah pada Allah aje. Kalo ade rezeki, alhamdulillah.

Dah abih jumpa tuh, takdek buat apa pon. Lepak2 kat Kebun Jepun tuh ngan beberapa orang kawan. Nak aku sebut ke sapa? OK laa aku sebut. Ngan Sid, Si Anip, Ngocop dan Wafi, heh. So buat bising la kat situ jap. Aku yang agak ketensenan telah melalak2 ngan lagu apa aku tatau, aku blasah je. Kuikui. Lepas makan, cam biasa ah lepak bilik. Pastu tadi lepas balik Zohor, masuk chalet, tetibe pintu tengah tuh takleh nak pusing tombol dia. Payah tul. Pusing punya pusing, takleh gak. Sebbaik la chaletmate aku terel bukak pintu terkunci nih, heh. Kalo tak, bermukim la aku kat common room tuh.

Skang nih dah tatau nak buat apa. Ade cadangan? Aku baru came out with a plan..plan apa? BASUH BAJU!! hahaha..gile hambar plan aku. Tengok la kalo aku rajin. Lagi bape hari jek nak menamatkan sesi sebagai pelajar KYUEM formerly known as KMYS nih. Aku cadang Sabtu nih nak balik. Tapi tak sure lagi ah. Nak bawak balik sket barang, pastu nak gi potong rambut. Gile panjang rambut aku skang(hehe, takdek ar panjang mengurai). Nak gak smart2 sket gi student dinner Selasa depan. Tapi aku takdek baju smart pon, pakai je la baju yang sama yang aku pakai masa student dinner tahun lepas. Baju gak kan?

Apa lagi aku nak cite nih? Takdek rasa nak pitam lagi nih. Erm, dah abih paper. 14 papers. Sekejap jek, dulu tengok punya la banyak, tau2 dah setel. Malam nih orang dah ajak aku nengok movie marathon. Haha, tengok ah kalo aku larat.

Haa...aku dah tukar lagu. Sayu ke tak sayu lagu nih? Teringat plak masa ICAN tahun lepas, ke IAW? Yang dak2 Diamond nyanyi lagu nih, siap ade pelakon latar lagi(Ap ngan sapa ntah,muahaha). Aku jugak dah salin lirik lagu nih, sapa ntah aritu mintak aku letak lirik skali sebab dia nak karaoke. Haha. Tipu jek, tapi memang ade aritu yang mintak aku letak lirik skali. So nih la, aku dah letak.

Adeh adehhh..dah nak pitam, hehe. Aku dah tatau nak tulis apa sebenarnye. Sekarang nih, nak plan apa nak buat plak time tengah free gile nih. Aku nak abihkan baca buku2 cite yang aku dah tangguh baca dekat setengah tahun yang lalu. Takpon, ikut cadangan kawan aku. Gi library, baca ensiklopedia kat sana. Pergh, sahabat, sungguh berilmiah cadanganmu itu. Adoiii, cakap pasal library, baru aku teringat aku ade buku kene pulang Isnin lepas, lupa la plak. Erm, that's gonna cost me RM1 for sure. Bila plak la aku nak gi naik atas nih. Dah malas nak naik nih. Huhu~

Kepada sahabat2 juniorku...korang punya perjuangan tak tamat lagi. Teruskan usaha korang. Utilise every minute you got. Setiap kerja yang bleh setel harini, setelkan harini. Jangan jadi cam aku, tangguh keje, last2 susahkan diri sendri. Jangan banyak main, nanti nyesal. Bleh nak main, kang korang jadi orang yang membosankan plak. Tapi proportionnye kene la sesuai ngan study. Dekat2kanlah diri dengan Allah, in-syaAllah korang akan berjaya. Kepada rakan2 senpaiku, moh kite ronggenggggg!!! HAhaa..takdek ah. Perjuangan kite pon blom tamat lagi, banyak lagi nak kene buat nih..apa yang nak kene buat, pikir2 la sendrik. Aku dah start merepek so baik aku stop skang, adeh, nak pitam...kroih kroih..ZzZzZz :P

No comments: