Saturday 29 May 2004

Entry tak pedulik la exam ke tak, heh


Assalamualaikum...hahahah..pekaba korang semua? Aku alhamdulillah sehat walafiat. Pergh, dah bape lama aku tak update? Seminggu lebih ade tak? Ade kot? Well, kata skang nih exam week, exam month, so exam mode la. Tuh la pasal. Minggu entry terakhir aku tuh, ade satu paper, tapi takleh nak update gak lepas tuh sebab the next week, paper berderet sehh. Start hari Selasa lepas, bio paper 3 practical, sampai la semalam, Jumaat, Chem paper 1 ngan 4. Sebbaik aku tak amik paper mechanics, kalo aku amik, mau brain haemorrhage aku time tuh. Heh, exaggerate skettt(betul ke aku eja tuh? :P). Dan ditambah pula ngan ketiadaan net setelah hampir seminggu, mula dari Jumaat minggu lepas, sampai la harini baru ade net kat male residential area(ecewahhh). Sangap ke tak sangap aku sepanjang minggu lepas? Yer, sangap sangat. Tapi,looking at the bright side, aku leh menumpukan perhatian kepada study dengan kadar peratusan yang sangat best!! Hehe, nih dah ade net nih, adeh laa..takleh lekat kat bilik la aku jawabnya, mau aku dok ngadap mende nih je kang, huhu.

Well..what am I doing blogging niii? I am suppose to concentrate for my next paper. Math paper 3, tapi, well, bagi la aku can lepas geram jappp. In-syaAllah pasnih aku study la. Dah lama tak ngadap blog nih, heh. Waa..next week berderet lagi paper. One paper for each day la, mula Selasa depan nih. Adeh, doakan aku tenang hati, bleh jawab ngan tenang dan mudah serta jawab ngan tepat ye?

Pagi tadik, semua dak senpai JPA ade psychology test la plak. Test apa tuh? Ntah, kalo tanya aku, lebih kurang cam survey jek. Alaa, cam personality test gitu. Yang buat jadik psychological tuh sebab the second paper tuh la baru tanya sket2 yang ade kait ngan saiko. Heh, 'saiko' gile soalan. Ade satu tuh, "sekali sekala saya juga mengumpat", pastu tick la kat bawah kotak "Ya" atau "Tidak". Haha, soalan apa tu? Sapa yang tak penah ngumpat kat sini? Takyah tipu la, semua orang akhir zaman nih, kalo tak masa skang, kecik2 dulu pon penah jugak mengumpat. For sure kotak "Ya" akan ditanda dengan tanpa rasa ragu2 lagi, kehkehkeh.

Ade jugak satu bahagian nih, "Saya akan rasa sangat bersemangat apabila melihat Jalur Gemilang berkobar2 di sana-sini". Hahaha, on the spot, tanpa pikir panjang la aku jawab tidak, kuikui. Aku memang kurang patriotik. Well, patriotism tak semestinya dengan rasa berkobar bila tengok Jalur Gemilang, kan? Ke salah? Heh..apa2 je la.

Time tuh yang buat aku saiko masa jawab soalan tuh, ialah ade sorang kawan aku dok sebelah nih. 1st paper ade 180 guestions. Aku baru sampai soalan ke-20 atau ke-30, tengok dia dah siap, dah tutup pon buku soalan tuh. Haa..saiko aku. Bukan saiko jawab soalan, saiko nengok dia. Pastu yang 2nd paper plak, aku baru jawab half of the 1st page, dia dah tukar page lain. Saiko ke tak? Heh, sebbaik la aku still bleh regain composure. Kalo tak, hehe...

Test tuh dijadual abih kul 1015. Well, nak buat camne, malas aku nak tunggu lama2, sejam setel dah. Kire dalam kul 930 dah kuar from Dewan Besor. Gi library, layan internet, sejam gak, kuikui. Pueh ati aku.

Huhu..tinggal bape minggu lagi nak abih sesi kat kolej nih. Sekejap tul dah 2 tahun kat sini kan?(mana taknya, banyak sangat cuti kolej nih, memang la tak terasa). Aku harap sangat aku dapat sambung belajar in medical field. Aku dah bagitau mak aku pon pasal applications aku yang kene reject bebanyak tuh. And mak aku pon kata,"Tak kisah la dapat gi oversea ke tak, yang penting amik medic"(actually tuh dia quote kawan dia kata, well, aku tau dia pon rasa gitu gak). So, aku pon rasa gitu gak la. Skang nih memang nak lepas JPA requirement jek. And that means, aku kene dapat at least ABB for my final result nih. Adoih..kadang tuh bile terpikir, riso gak aku dibuatnya. Serius la, result AS exam aku last year memang dah discouraged aku sket sebanyak, demotivated aku sket sebanyak. Tuh bila aku terpikir, memang cuak to the max la. Takdek pe bleh dibuat pon, doa je la skang nih yang aku mampu buat setelah berusaha sedaya aku mampu.

Aku resit for the AS exam yang aku amik except for physics. And overall aku rasa alhamdulillah takdek masalah. Hope memang bebetul takdek masalah la. Erm..I am really gonna miss the beautiful sunset and sunrise view at this college. The clouds..cheyy...sentimental ke tak? Dah dah...tatau nak taip apa dah. Nanti kalo ade...aku tulis lagi..maybe lepas abih semua paper la kot in-syaAllah. Wassalam...

No comments: