Thursday 8 July 2004

BTN..BTN...huhu


Assalamualaikum...eheh, dah bape lama aku tak update? Seminggu la kot. Apa orang kata, writer's block? Haaa..ye la tuh, heh, cam la aku nih writer pon. Merepek reti la. Kuikui..

Well, segala rungutan aku pasal hidup kebosanan kat rumah, maybe takkan kedengaran dah dalam masa 2 minggu nih. Sebabnya, jap lagi aku kene gi BTN sampaila Isnin 12/7 nih, then in-syaAllah 19/7-21/7 nih pegi mende predeparture programme plak. Yeah!! Aku harap best la hendaknye BTN tuh. Tapi entah, aku dengar siap ade kawad la every morning and evening. Adoii. Yang aku tak puas hatinye sebab apa, dulu masa kitorang tanya JPA, katanya kalo ade BTN, diorang akan bagi notis seminggu sebelum kursus nih. Skali tengok, Selasa lepas(6/7/2004) baru tau kursus tuh arini. Bayang tak? Sebbaik la almost everything bleh dapat kat rumah jek. Just, baju kemeja kaler putih jek la yang aku takdek. Terpaksa la semalam kuar shopping semata² nak cari baju putih. Dah ar takdek duit. Pinjam duit akak aku, eheh. Tuh pon dapat sehelai jek. Fine, takdek hal :p Tapi tensen la jugak, aku tak bape senang ah mende short notice nih. Dah arr physically unprepared. Sure pancit ah. Harap tak, in-syaAllah.

Masa taip entry nih, baru jek abih pack barang. Adoii, cam tak muat jek nak letak kasut ngan selipar. Cam kene bawak beg galas jugak la nih. Eheh, cakap cam nak gi OBS dak² PNB plak. Cam lama sangat jek, padahal 5 hari. Ye arr, aku mana pernah pegi mende BTN nih, so aku tatau apa aktivitinye. In fact, dah lama tak gi mende² kursus yang pelbagai aktiviti nih.

And aku dengar, BTN arini, just untuk dak² kolej aku jek. What? Dak kolej lain takdek ke? Entah, well..nak buat camne. Dak JPA kolej aku jek(err...i mean, my ex-college :P) dah dekat 80 orang kalo tak salah aku. Kire dah cukup ah nak buat kursus. Abih tuh ngadap muka dak kolej lagi la nih? Huhu, tak kesah la. We are meant to be bound together. Ahahaha...biar benar!!!

Erm, kul 2 kang dah kene ade kat KL Sentral. Kul bape agaknya aku nak kuar? Public transport apa aku nak guna nih? Nak naik komuter, maknanye kene amik teksi gi komuter Kepong. Adeh, beg berat masuk teksi, rasanya kene caj tak? Tambang mau kene RM4+ just nak gi komuter jek. Kalo naik bas, maknanya aku kene kuar sejam awal sebab aku bajet nak solat Zohor kat Sentral. So kene kuar kul 1230, tapi time tuh sure takdek bas. Diorang pon nak gi lunch gak. Kalo kuar rumah kul 1130, blom tentu bas sampai kul 1130...mungkin kul 1145, mungkin gak kul 12. So sampai CM kul 1 la lebih kurang. Then amik LRT gi Sentral. Cam lebih kurang jek tambangnya. Erm, aku naik teksi la kot. Less hassle. Whatever.

Okeh, nak gi kemas lagi sket barang nih. Eheh, harap muat la kasut ngan selipar tuh. Wassalam..

No comments: