Thursday 1 July 2004

Erghh...ragut lagi...


Assalamualaikum...pekaba korang? Aku alhamdulillah harini sehat wal afiat..tak selsema dah, heh. So apa korang buat harini? Aku cam biasa takdek buat apa. Cuma harini ade pertambahan aktiviti sket la. Gi kedai beskal menukar tayar. Bila dia check tayar depan, aku kene sound sebab isi angin banyak sangat. Hehe, well, bukan la kene sound, tapi dia tego la jugak.."uiyy, awak isi angin banyak sangat ni, kurangkan sket". :P Abih dekat RM20 gak laa ganti tayar blakang tuh.

Erm, apsal tajuk aku tu? Aku dah naik jelak ngan berita² pasal orang kene ragut sana, ragut sini. Dulu banyak kes rogol dan bunuh, kes bunuh, rasuah, macam² lagi la. Skang nih ragut plak. Ade orang kene ragut sampai koma, meninggal pon ade. Ade plak peragut yang kene bunuh sebab dibelasah. Adoii..akhir zaman, memang banyak masalahnya. Pasnih apa plak? Bakar rumah?

Huhuh..skang nih semua orang dah idup dalam ketakutan. At least ramai orang hidup dalam takut. Bukan pompuan jek kene ragut skang, laki pon kene gak. Tak caye gi baca paper Utusan harini. Yang buat lagi horror tuh, kat Taman Desa Jaya, which is sebelah jek ngan Taman Ehsan. Kalo korang nak tau, aku dok kat Taman Ehsan. Huhuh..

And baru jek siang tadi dalam kul 10 lebih, sorang mak kepada jiran aku, which is also my jiran sebab mak dia dok sebelah rumah dia jek, kene ragut rantai dia. Akak aku yang nampak sebab time tuh dia tengah sidai kain. Dua orang. Bawak motor. RXZ kalo tak salah aku. Huhu. Aku time tuh biasa ah. Tengah lelap, hehe :P. Tetibe aku terjaga sebab adik aku jerit panggil akak aku sebab jiran depan rumah nak jumpa akak aku. Aku terpinga², tanya adik aku apahal. Huhu. Mak sedara aku pon penah kene ragut gak, dua kali. Depan rumah aku plak tuh. Huhuh. Skang nih peragut² dah sampai ke tempat aku. Adoihhh. Berani tul diorang nih.

AaAaAaaa...tuh tandanya kiamat dah dekat ke? Huhuh...

No comments: