Friday 30 July 2004

Merantau..


Assalamualaikum kepada korang semua. Moga sehat la selalu and moga kita sentiasa di dalam lindungan dan rahmat Allah s.w.t, in-syaAllah.

So how's life? Life aku macam biasa. Rutin harian yang takdek berubah langsung sejak aku balik cuti sebulan lepas sampai la skang. Except maybe for certain occasions laa(predeparture, psycho course, BTN bla bla bla). Erm..aku takdek apa nak cakap sangat. Malam nih in-syaAllah aku akan merantau ke Alor Setar. Naik bas kat Hentian Duta. Transnasional. Kul 12 malam kang in-syaALlah. Aku nak gi lawat cikgu aku yang skang tengah sakit kuat kat Hospital Alor Setar. Kene kanser. Aku tak sure kanser apa. Tapi yang pasti, memang dah kritikal. Huhu.

Cikgu aku nih, cikgu masa aku form 5 dulu. Ajar aku biologi. Sangat best blaja bio ngan dia. Sangat tegas. Sangat dedicated. Senang nak paham apa dia ajar. Aku daripada sangap bio, terus bleh paham kalo dia yang ajar. Huhu. Aku harap cikgu sembuh. Sian dia. Tapi nak buat camne. Adelah hikmahnya. Aku sangat kagum ngan cikgu. Actually dah lama dia kene mende nih. Tapi kitorang anak murid dia pon baru tau beberapa bulan lepas. Before aku start exam A-level. And from cite kawan aku, aku memang kagum gile ngan dia. Sangat tabah and sangat berani and sangat sabar. Huhu.

Malam kang in-syaAllah aku akan bergerak ngan sorang kawan aku. Classmate aku masa form 5 dulu. Then kul 430 petang esok in-syaALlah kitorang akan gerak balik KL sebab memasing ade hal Ahadnye tu. Erm. Aku tatau nak kata apa. Balik nanti la baru aku bleh cite panjang lebar in-syaAllah. So sampai sini la dulu...

Ouh ya, by the way, korang ade baca paper Utusan harini? Pasal Singapore. What's that sounds like? No offense. :)

No comments: