Thursday 26 August 2004

Alas..alhamdulillah.syukur sangat!!


Assalamualaikum. Sehat ke tak sehat? Heh, sehat la kot. Aku alhamdulillah harini sehat cam hari² sebelum nih. Cuma arini hepi terlebih la sket kan.

Sebab apa? Sebabnya, alhamdulillah aku dah dpat offer untuk ke Ireland, study medicine. Syukur sesangat!! Aku dapat tau kul 10 lebih pagi tadik. Masa tuh aku tengah buat aktiviti biasa time² gitu; tido, muahaha!! Skali tenah syiok tuh, tepon aku bunyi la. Ms Kasturi call. Aku tak sempat nak tukar suara aku jadik cam orang dah lama bangun(selalunye jadi jek, arini tak jadik plak). So soalan pertama dia tanya aku ialah "did you just wake up?". Ahaha, kantoi saya. Aku pon cover ngan kata "err, no". Hohoh. Imej kene jaga weh.

Anyway, dia bagitau la pastuh yang aku dah dapat offer. Memula aku ingatkan dapat la tempat selain Dublin. Skali dia kata dapat Trinity College, Dublin daa. Pergh, tetengah pekan tuuu!! Tak kisah la. Yang pentingnya skang aku dah dapat offer, alhamdulillah. 5 years course. Tapi dia bleh lupa plak bila tarikhnye. So dia kata nanti dia reconfirm tarikh. Tapi katanya maybe dalam mid of September la. Then aku tanya la lagi macam²; apa nak kene buat pasni, financial affidavit camne plak, bila dapat surat semua la. Aku tanya bukan apa, nak menyediakan jawapan untuk parents aku yang for sure akan tanya punya la mende² tuh bila diorang balik keje jap lagi. So better prepare awal la kan. Hehe. Financial affidavit tuh nanti maybe kolej akan urus ngan JPA then kitorang gi amik sendrik kat Putrajaya la kot. And in-syaAllah akan ade JPA briefing 3rd of September nih kot. So maybe leh amik time tuh in-syaAllah. Then dia kata lagi,"don't worry about the details yet, just celebrate it!". Yo lah, celebrate la.

Radzli dapat UCD, Si Anep ngan Husna dapat gi Cork(aku bagitau nama yang gi interview ngan aku aritu jek nih). And yang memang dah sedia ade offer gi Ireland; Asma' ngan Nadia kat Cork gak, Afza ngan Hani kat Galway(Hani tuh aku tak sure sangat la, ade gak dengar kata dia gi Cork gak), and then aku, Mambe, Mai ngan Aisyah la gi TCD.

Lega gile dah aku rasa skang nih. Lapang betul rasanya. So skang nih kene riso pasal mende² lain plak yang apa² jek bleh berlaku di masa akan datang. Kene prepare segala barang keperluan. Baju, seluar etc etc.

Lepas dapat tau tadik, memang terus aku bagitau parents la kan. Alhamdulillah, eppy gile ah. Seronok rasanya dapat buat parents happy. Erm..tatau nak kata apa dah. Syukur sangat sampai tatau nak kata camne lagik dah. Thanx to Abah ngan Mama sebab doakan Angah. Thanx jugak kat semua ahli keluarga dan sedara mara. Thanx kat sepupu aku, Azwani(aku tau ko akan baca nih, heh). Thanx jugak la kat korang², kawan² aku yang tolong doakan aku(sori tak dapat nak sebut semua sebab ramai sangat, but you know who you are). Tapi papehal, segala terima kasih dan rasa syukur aku panjatkan kepada Allah yang dah beri segala nikmat nih kepada aku. Moga aku tak jadik lupa diri ngan segala nikmat nih. Kepada yang belum tau lagi keputusan interview sebab baru interview semalam ngan arini, jangan riso. In-syaAllah ade rezeki korang tuh. Yang penting korang jangan berenti doa and sentiasa percaya Allah sentiasa dengar doa kita semua. Yang penting, kita yakin ngan Allah, in-syaAllah. Amiin..

Wassalam...

No comments: