Tuesday 24 August 2004

Finally..


Assalamualaikum...haaa...alhamdulillah akhirnye ade gak internet kat rumah. Tuh pon setelah abah aku berkali² call orang yang tolong install internet nih. 3 minggu takdek net. Pergh. Sebbaik la aku tak desperate sangat. Aku rasa 3 kali je kot aku gi CC sejak net takdek. And the internet got "home" when the A-level results had been published and the clearing hotline had been opened(5 days later, sigh).

Aku rasa this week will be quite a busy week for me. Ouh ya, about the interview, which was last week. Ok la I guess. The interviewer asked standard interview questions, like "tell me more about your family" and "why do you want to do medicine" and "have you been following any medical debates" and "what do you think about stem cells research" and "if you are the Minister of Health, what will you do to make sure everyone follow your advice" etc etc. Alhamdulillah bleh la jawab, tapi still riso la jugak. And bila aku tanya Ms Kasturi masa gi kolej amik result last Thursday, she told me that we will be notified about the result on Monday or Tuesday(which is today). And tadik aku gi balik tempat interview aritu, nak anta copies of A-level result ngan birth certificate ngan IELTS result. Aku tengok borang tuh still ade. Maknanya diorang tak anta lagi. Huhu. And my parents have been asking about it every time they got home from work.

Semalam pegi kursus untuk students yang nak gi Ireland. Lebih kurang cam predeparture la. Organised by Kelab UMNO Ireland. Most of the participants were from KMB, KMS, some from Sunway and dak² KMYS termasuk aku. Dak KMYS ade la 7 orang. Lain semua taknak datang. Best jugak la. At least tau la sket sebanyak apa nak kene bawak and some other infos. And aku pon baru tau yang visa bleh buat kat Ireland nanti. Kire takyah buat kat sini la. Heh, jimat la seminggu.

And arini plak, as I've said earlier(or written, whatever :P), went to The Amp Walk building. Brought the original copy of A-level result, birth certificate ngan IELTS. Actually semalam dah bagi dah, by hand lagi, literally. Tapi sampai² jek kat opis tuh, tak bukak lagik. Kul 10 baru bukak. Apahal, aku nak gi kursus tuh kul 9. Maka ayah aku pon cadangkan la beli envelope from the nearest 7-Eleven, then masukkan mende² tuh dalam sampul tuh. Ouh ya, abah aku ade skali sebab dia tolong antakan aku. Kirenye dia half-day morning la semalam. Lepas naik balik pejabat tuh(sampai pak guard tuh dah kenal aku dah), aku selit celah sokkabar. Then, off I went to Bangunan MARA. Thanx abah!! Hehe. Skali masa tengah minum pagi kul 11 tuh, orang tuh call. Katanya all the documents I sent were not certified. Aiseh! Aku ingat dia bleh tolong certified sebab masa interview tuh, dia ade mintak sijil SPM aku and dia photostat and certified skali. Rupe²nye dia kene tengok yang ori dulu baru bleh dia yang certified. And tuh la pasal aku kene pegi balik tempat tuh arini. Si Anep pon pegi gak tapi dia awal sket la dari aku. Kes yang sama gak.

Then sebab awal lagik time tuh, aku pon gi la KLCC. Ingat nak cari la buku² yang best ke, bleh gak baca. Skali takdek yang menarik minat la plak. Maka window shopping la aku sorang², mende yang aku tak pernah buat kalo aku jalan sorang² kat KL, biasanya aku balik terus jek(Si Anep ade gak kat KLCC, tapi dia dalam wayang tengok muvi, heh). Lepas lunch kat Burger King(sorang gak, heh), aku gerak balik ah, maleh nak lepak situ lelama. Bukan ade duit pon nak beli pape. On the way nak gi LRT, serempak ngan Si Anep. Maka jalan ngan dia la. Tapi aku turun kat Masjid Jamek. Amik bas kat situ. Sampai² jek kat rumah, mak aku call. Maka aku explain la kat dia yang borang tuh tak anta lagi. Then teringat nak test internet nih. And alhamdulillah, ade pon.

Esok plan cam nak kuar lagi, in-syaAllah. Tengok la camne. Pastu Sabtu pon in-syaAllah kuar lagi. Pergh, berjalan jek. Urgh..takdek mood sebenarnya nih. Something just spoilt my mood for the day. Ouuu..I hate this feeling.

Wassalam...

No comments: