Saturday 18 December 2004

Dah abih exam pon..


Assalamualaikum...

Alhamdulillah exam pon dah abih. Jangan tanya la amacam exam..sebab tak rasa cam dapat buat yang elok jek. Well, padan la muka kat aku sebab banyak main and tak bape prepare. Kalo setakat prepare last minute, takyah la nak expect yang best, just expect yang..yang apa ntah, sambung sendrik, heh.

Last Sunday, before exam tu, tetibe ade orang ajak gi open house. Waaa, bagai orang ngantuk disorong bantal, orang lapar cam aku di'offer' makan, aku pegi je ah. Makan bihun sup ngan kuih jala ngan nasi impit. Pergh, sangat kenyang. Terasa cam esoknye takdek exam plak.

Esoknye, Isnin tuh, exam MCQ Physiology. Orait la, sebab MCQ, and mende tuh pon cam dah blaja masa A-level(well, most of it), so in-syaAllah terasa cam bleh buat la. Then esoknye plak, Selasa, Biochem. Err...paper nih walaupon aku rasa cam dah pulun lebih dari paper lain, tapi bila jawab essay, terasa cam tengah merepek gile, siap ade yang tatau apa aku tengah cite, tapi aku jawab la semua 5 soalan. Betol ke tak tuh tatau la, huhu.

Esoknye plak, Rabu, paper Anatomy. Spot test. Tau tak spot test camne? Camni, ade 12 stations, kirenye 12 questions la. In each station, whether dia letak cadaver atau pon tulang ataupon x-ray film. Every station akan diberi 3 subsoalan. Malam sebelum exam anat nih, aku tak bape sehat la plak. Tetibe jadik pening, maka tido awal lepas makan nasik and ubat. Study anat pon pagi tu sebelum turn aku untuk pegi stations tuh. So bleh jawab upper limb jek sebab dah study before. Lower limb cam kantoi jek, aiseh.

Tadik result Anat dah kuar pon. Takyah tanya la. Cukup la aku kata, aku dah insap, lepas nih nak study sungguh. Huhu. Abih jek paper Anat, malam tuh ade buat makan2 sket kat Trinity Hall. So aku pon pegi la. Tido sana lagi. Esoknye, Khamis, kul 1045 pagi baru bertolak balik.

Angin sangat la kuat cam dok tepi pantai walaupon matahari sangat terang. Aku naik beskal. Aku masuk simpang. Aku kayuh beskal naik bukit. Angin datang dari depan aku. Maka aku pon kayuh ngan sepenuh tenaga tapi terpaksa berenti sebab tak larat, heh. Masuk simpang lain, still angin datang dari depan aku gak. Aku pon tak paham la pola tiupan angin kat Dublin nih. Cewahh!!

Harini, Jumaat, aku gi solat Jumaat kat Goldsmith Hall, kat kolej. Saje nak bagi cukup bilangan jamaah. Kang tak cukup takleh plak kan? Skali cam, kul 1 tengah hari baru kuar, pecut ngan beskal la. Huhu. Kul 2 lepas Asar, aku kuar dari kolej untuk jumpa Ajak yang datang dari UK. Lama tak jumpa dia nih. So jalan2 la ke city centre sampai Maghrib baru balik umah. Ramai gile la orang tadik. Semua dah mode cuti kot.

Duit JPA pon dengar citenye dah masuk. Alhamdulillah, aku pon memang dah sesak gile nih. Well, bukan aku sorang yang sesak nih, ramai lagi. Esok in-syaAllah nak jalan gi city lagi, kot2 la bleh shopping ke. Aku ingat nak cari meja study, lampu meja study and kerusinye skali. Bajet2nye tak lebih €100 pon, so orait la. Eheh. In-syaALlah la..

Next week in-syaALlah gi PUISI. Harapnye dapat la ilmu untuk diri nih. Memang kene manfaatkan majlis tuh. Lagipon orang kata tempat diorang buat tuh lawa, bleh la memenuhkan memory card aku ngan gamba2 permandangan yang lawa2.

Okeh la..tatau nak cakap apa dah. Eheh. Ade tetamu kat rumah nih. Sebab esok diorang nak gerak gi UK, so tumpang la kejap kat rumah aku nih.

Wassalam...
(signed off at 2311, 17/12/2004)

No comments: