Saturday 11 December 2004

Tensen..huhu


Assalamualaikum...

Apa citer korang skang? Aku alhamdulillah cam biase jek. Tetibe baru start rasa pressure nak exam. Awal2 dulu takdek plak rasa pressure, apsal ar? Yang tambah buat aku pressure ialah, everytime I try to read and do some revision on biochem, sure ngantuk gile, sure nak tido walaupon baru 15 minit bace. Huhu, someone please bagitau ah camne cara nak study biochem ngan berkesan. Heh, well, it's a little bit too late to be asking that question right now. So skang nih apa yang bleh aku buat ialah teruskan membaca dan menghafal mana2 yang bleh. And I don't think I can finish covering all that I have learnt for the past 2 months. Luckily, physiology paper only counts for 4% of the final marks.

Biochem nih plak, 30% wehh!!! 10% on MCQ, 20% on essay paper. MCQ plak ade 20 soalan kene setelkan dalam masa setengah jam(I have never sat for an exam that only last for 30 minutes :P). Then essay plak, ade 8 soalan kene jawab 5 soalan. 3 jam. Tatau ah camne niii!!! Aku harap sempat cover, huhu.

Semalam patutnye kene gi St Patrick's Hospital. Behavioural Studies. Kire ala2 PBL gak ah. Since it was the last session for the term, memang rasa malas gile nak pegi, tambah lagi sejak pagi tak kuar rumah sebab takdek klas. No point of going there and start session kul 330 petang, then 'borak2' sket for 1 hour, then balik. Well, pada aku no point la. So memang berura2 taknak pegi ah. Tapi setelah di'brainwash' dan di'marahi' oleh sorang kawan aku, maka aku pon ubah pikiran, nak pegi plak.

Selesai mandi, naik atas, tetibe dapat SMS from groupmate aku, kata klas batal, yeayy!! Bersorak betol aku semalam, eheh :P. Siap aku mesej kawan yang brainwash aku tuh lagi, bajet nak bagi dia bengang, skali takdek reaksi plak. Kuikui..

Anywayss, harini aku jejakkan kaki ke kolej setelah 3-4 hari tak jejak kaki sebab takdek klas. Harini ade physiology practical. Practical pasal haemology plak. Kire kaji darah sket la arini. Orang yang amikkan darah aku tadik ialah salah sorang dari demonstrator anatomy kitorang. Well, had a little conversation with him while he pricked my basilic vein(heh, ye ke basilic vein?) and took my blood sample. Here goes..

"GL:'Your veins are visible, that's good'.".
"Me:'Well, that's an advantage of being skinny'".
"GL:'Yeah, kurus sangat'"(got the point here? Yeah, dia cakap BM)."
"Me:'Are you from Malaysia?'
"GL:'Yup'"
"Me:'Which part of Malaysia?'"
"GL:'KL'"
"Me:'Which part of KL?'"
"GL:'Seksyen 17, PJ'"
"Me:'Oohh..how long have you been here?'"
"GL:'10 years'"

By then, he's done taking my blood sample and handed the tube to me. When I got back to my bench, my benchmate asked me,"Why is your blood sample less than mine?". I realised then, he must've been tired of me interrogating him. Haha, nasib la. Sapa suh cakap BM ngan aku, cube kalo dia cakap english jek, sure tak kene tanya bebanyak ah, kuikui :P.

Lagi satu yang tensen nih, bil letrik ngan gas sampai dahh!! Banyak la plak nak kene bayar. Semalam tuan rumah datang kutip duit sewa. Aduss...duit dalam bank tinggal €200 jek nih, baru ingat nak menyimpan sket. Duit bulan nih tak masuk lagi. Dengar kata 15/12 nih, ade gak dengar kata 26/12. Uish, jangan ah lambat sangat. Harap2nye bleh la simpan duit. Nak gak gi jalan2 time cuti easter ke, spring ke. Ade kawan aku nak gi Morocco. Rasa cam nak ikut. Bile lagi kan? Tapi tuh ah, harap ah duit cukup. Tak penting, yang penting skang nih tensen gile. Nak study pon cam takdek semangat sangat time nih. Dah mode cuti nih. Huhu. (Monolog : Jangan malas wehhh!!! Manjang malas jek, bile nak rajin? Camne nak score gini, kata nak jadi doc..huhu. Baik sedar diri skang, nanti nyesal tak guna dah..huhu). Ok ok...aduss..payah tul kalo study senang ngantuk nih. Apa masalah aku nih pon aku tatau ah. Buat mende lain tak plak ngantuk.

Dah ah..bebel plak aku nih. Esok nampaknye kene gi library lagi ah nih. Nak cari pasal cell cycle. Buku yang aku ade nih takdek cite plak pasal topik tuh. Huhu. Lenkali plak.

Wassalam...

(signed off at 2300, 10th December 2004)

No comments: