Wednesday 10 March 2004

Bebas...?


Assalamualaikum..waaaa...exam pon dah tamatt!!! Hehe, so boleh la aku mula berblog lagi skali..dah bape hari aku tak update. Maklum laa...kan aku dah bagitau haritu, aku abihkan masa ngan usaha nak cuba alter sket paparan blog tuh, tapi tak jadik plak, ilmu tak cukup lagik ar..but actually, aku takdek masa sangat pon nak alter apa2, ye la, ilmu nak alter tuh tak cukup, so kene la cukupkan dulu, tapi kalo aku cuba nak cukupkan ilmu tuh, nanti ilmu yang lagi patut aku cukupkan terabai plak. Kang tak berisi kertas jawapan aku kang..so aku bukan saje tak update malah tak buat apa2 pon kat blog aku. Study study, hoho~

So..maybe kali nih panjang la sket kot..nak start dari hari Isnin ke? Isnin aritu, paper chem practical. Memula soalan suruh kite buat this one experiment la, tuh takdek la susah sangat. 2nd part and 3rd part yang suruh reka experiment sendrik tuh. Apa la..dah la tak penah ade apa2 exposure pon ngan soalan jenis camtu, tau2 kene buat jek..lantak la..buat jek, betul atau tak tuh, aku serahkan pada Allah je la..huhu~ . Malam tuh aku konon2nya nak study la chem sket..hampeh,tertido di kala study tuh..awal plak tuh, dalam kul 11 lebih...sebbaik la bangun awal, dapat la input sket..sket je laa..

Then semalam plak paper chem structure. Lagi la payah..aku pon tatau la apa aku dah jawab, mende yang aku baca tak banyak yang kuar pon, yang aku tak baca plak banyak kuar. Tapi takdek la sampai tahap aku tak reti nak jawab, tembak je la mana terlintas dalam kepala, haha! Paper tuh pagi gak..so petang tuh dapat la study sket2..skali lagi..sket je la..sebab sambil study, sambil layan anime..haha, bagus tak aku?

Malam tadik plak, aku study la Chem option sket...Transition Elements(Unsur Peralihan), coz petang tuh aku dah study Biochemistry(yang aku gi layan anime skali tuh,heh). Pun macam malam sebelum tuh, tengah2 baca tuh, perasaan mengantuk tuh datang secara mendadak. So aku tido la kejap, mintak kawan aku kejutkan. Tetibe bukan dia yang kejutkan, ade plak budak datang kutip hutang buku yang aku beli masa ICAN aritu. Pastu alang2 sambung la study. Skali lagi, tertido jugak di kala study tuh..sebbaik la bangun awal jugak pagi tadik.

Subuh tadik sempat la menelaah Mammalian Physiology, option untuk bio..sebab pagi tadik ade paper bio ngan chem..maka sempat la abih bab ke-3 sebab bab ke-2 dah baca sebelom nih. Bab ke-1 plak tak sempat nak baca. Nasib la..ingat nak baca gak. Memang pasrah je la tadi..sebbaik la tak susah sangat(heh..sebab main tibai jek jawab, memang la tak susah sangat). Entah betul entah tak. Tapi paper chem tadik la agak sakit. Memang tahap merapu yang the very the merapu la..heh..lantak la, jawab jek..

So petang nih aku tatau la nak buat apa. Bukan la takdek mende nak buat, nak study, otak tengah nak recover from the exam-stress syndrom. Otak tengah refractory period la skang, hoho~. Ade klas actually, aku rasa la, tapi memang nekad taknak gi. Sebab apa? Sebab lepas nih klas chem, taknak aku. Dah la baru jawab soalan chem, huhu. So ade la beberapa plan yang baru jek dirancang. Contohnya, tido(hehe..biasa ah petang), layan anime, layan muvi ataupon warcraft versi all-out!!! Yeahhhh!!! Hahaha!! So korang rasa yang mana patut aku pilih?

Mulai esok start la balik kehidupan sebagaimana sebelom exam aritu. Best ke tak best? Aku pon tatau la nak cakap camne, depends on how i lead my life after this la kan..hoho. Haa..lepas exam bio pagi tadik, aku jumpa Ms Kasturi, sebab dia nak jumpa semalam tapi aku lupa. Aku ingatkan pasal apa. Rupenye dia nak cakap yang RCSI suh bayar gak admission fee. RM450 wehh!!! Banyak tuh, mana aku nak cekau duit? Parents? Hmm..nanti la call diorang. Aku serius memang dah takdek duit. Apa la..nih kalo diorang tak panggil aku interview, tak bagi aku masuk RCSI tuh, mau aku bom jek tempat tuh kang, huhu~. In-syaAllah aku akan dapat tempat kat situ..tidak boleh tidak!!! Hmm...apa lagi aku nak cakap nih? Takdek dah kot..so..Warcraft all-out mode!!! YEahHhhhHH!!! Heh..wassalam..


No comments: