Monday 1 March 2004

Assalamualaikum...aaaa...harini sangat la panaSsSszZZzz...maka disebabkan itu..aku telah bantai tido dari kul 1430 sampai kul 1630. Dah mintak cousin aku kejutkan kul 1545, skali bape kali ntah dia call, kul 1630 baru aku sedar bunyi henset. Siann dia...haha...sori la cik Azwani ye..bunyi henset aku bercampor baur ngan bunyi dalam mimpi ah, tatau aku nak beza bunyi tuh real ke tak. Ahahaha!

Well...malam tadik aku tido lambat, dalam kul 0300. Sebab apa? Sebab aku tengok citer Wishing Stairs. Ala,citer horror tuh. About this flight of stairs depan satu asrama sekolah pompuan. Tangga nih ade 28 anak tangga jek, tapi ade la beberapa orang yang agak khurafat percaya yang kalo "ade hajat yang ingin dilaksanakan, naik la anak tangga tuh ngan hati yang ikhlas. Kalo sampai kat atas tuh akan muncul anak tangga yang ke-29, mintak hajat, hajat akan dilaksanakan..but with a price..". Nak dijadikan citer..ade la 2 orang kawan baik(memang baik gile la) nih kire terel ballet, tapi yang sorang nih (A) lagi superb dari sorang nih (B). Then ade satu pertandingan, yang si A dipilih. So B nih jeles, mintak hajat kat tangga tuh supaya dia yang dapat.

Then macam2 konflik yang timbul...so, apa yang aku nak cakap sebenarnye kat sini ialah..manusia nih sanggup buat apa saja kalo nak capai matlamat dia, even if they have to sacrifice their own beloved to achieve their goals. Then syaitan plak sentiasa cube menyesatkan manusia ngan cara2 gini la. Gi mintak kat ntah apa2, then pecah belahkan antara 2 orang sahabat dan sebagainya. Then syaitan tuh akan mengganggu hidup orang yang bersalah tuh supaya makin jauh dari Allah(ok fine,yang berlakon tuh bukan Muslim,but who cares,the message is what we have to observe here). Then last2 dedua mati, mati dalam kerugian, sapa yang menang? Syaitan laknatullah. Dalam citer nih, hantu si A tuh yang bunuh si B, which is ridiculous sebab syaitan takleh bunuh anak Adam. But then kalo diperhatikan balik, yang membunuh memang bukan syaitan, tapi rasa dengki dan dendam dalam hati memasing, so maknanya yang membunuh ialah manusia sendrik. Syaitan hanyalah sebagai penghasut dan penggalak. Jadi kawan2, marilah kite sama2 berusaha dan berwaspada selalu,serta selalu berdoa agar sentiasa dijauhkan dari gangguan dan hasutan syaitan. And please get rid of the belief that syaitan can bunuh orang, sebab iblis dan syaitan dah janji pada Allah yang diorang akan sesatkan anak Adam..ade tak dinyatakan yang diorang akan bunuh anak Adam? Aku pon tak sure, so kalo aku salah, tolong sapa2 betulkan ek?

Well, tido memang la lambat, aku pon dah riso takut takleh bangun Subuh pagi tuh. Tapi alhamdulillah bleh jek aku bangun and then tak tido dah sampai tengah ari, dapat la study bio. Tapi tuh la yang bantai tido sampai petang tuh. Baru ingat nak study p3,huhuhu~. Adoih..takleh jadik nih..kene study p3 plak..aku serius have got not the slightest idea about the p3 exam, what will come out, how to answer etc etc. Huhuhu...cuak cuak.

To juniors, amacam paper p1 korang tadik? Aku sangat sure korang okeh punya, ala p1 jek, hehe..esok baru horror, s1. Tapi jangan riso, kalo korang dah usaha, in-syaALlah okeh punya :) Hope that goes to me too, bio paper 1,2,3,4,5,6, chem paper 1,2,3,4,5,6, math p3 ngan s2. In-syaAllah bleh punya, yeahhh!! konfiden konfiden!! Huhu~

No comments: