Sunday 14 March 2004

Hujung minggu..


Assalamualaikum..apa khabar? Heh..soalan intro yang biasa. At least la menunjukkan aku concern, kan? kan? Esok dah hari Isnin. Dah start blaja balik. Menandakan one day closer to A-level exam. Ade bape hari lagi? Lebih kurang 56 hari lagik kalo tak salah aku. Huhu, 56 hari bukannya banyak, sket jek tuh. Aku plak masih rasa tak cukup preparation nih. Bila teringat diri nih tak bersedia, cuak la plak. Sempat ke aku nak cover semua? Entah la..usaha je la.

Dan permulaan hari esok juga menandakan aku nih one day closer to the day when I am going to meet Allah. Same as the A-level exam, aku rasa cam tak cukup preparation jek untuk hari tuh. And bezanye plak ngan A-level exam ialah, aku tatau bape hari lagi yang tinggal. No one knows. Huhu..bile terkenangkan diri yang masih tak cukup persediaan nih, jadik takut plak. Sempat ke aku nak cover semua dosa aku?. Tapi aku selaku manusia akhir zaman, perasaan tuh datang sekejap jek. Then lupa balik disebabkan leka ngan dunia nih. Huhu~..insap2, any comments?

Erm..hujung minggu nih, kolej agak sunyi disebabkan baru abih exam, so ramai student yang balik. Ramai jugak yang pegi KMB, sebab KMB buat mendalah sukan tuh. Dan tak lupa juga kepada mereka2 yang pergi Midvalley harini. Kesian tul dak2 yang gi Midvalley tuh. Kul 12 tengah hari baru diorang bertolak dari kolej. Tak pernah lagik jadik gitu sepanjang yang aku tau and selama aku do kat kolej nih. Banyak tul masalah driver tuh. So natijah dari diorang bertolak lewat tuh, maka diorang pon decided nak balik lewat gak. Heh..seronok la diorang dapat stay kat sana sampai malam. Apa yang bestnye tempat tuh time malam aku pon tatau sebab aku tak pernah nak stay situ sampai malam to find out. Then aku dengar citer dak2 KMB pon banyak masalah gak. Masa diorang nak gi sana, driver tuh bawak ke mana ntah, kire sesat la. Aku pon tatau citer sebenar. Aku cuma dipahamkan yang diorang sesat, tapi tak la sesat jauh mana pon. Then masa diorang nak balik pon, sangkut lama gak kat sana. Sebab sesat gak ke atau sebab bas lambat, aku pon tak sure sebab tak dapat apa2 berita lagik. Ecewah, cam reporter la plak aku nih, haha. Tapi personally, kadang2 aku rasa best jugak sekali sekala kolej nih sunyi, but to certain extent la kan. Kalo sunyi sangat pon tak best jugak.

Then, malam nih aku tak dinner. Sebab apa? Bukan la aku tak makan langsung. Aku cuma tak makan kat Dining Hall jek, sebab tutorial group aku buat jamuan sket. Well, tak pernah nak kuar gi makan2 ngan tutorial group, so my tutor pon amik inisiatif buat jamuan kecik2an dalam kolej jek. To be exact, dalam klas econs Puan Raha. Hahah, jangan marah la korang2 yang blaja kat situ kalo esok korang masuk klas, bau nasik minyak, ayam masak merah, dan bermacam2 lagik, ek? Ala..kitorang dah kemaskan pon mana yang mampu, kire orait la tuh kitorang tinggalkan bau sket untuk korang sama2 berkongsi keseronokan kitorang, haha. Tutorial group Puan Sheila(group junior) pon join gak jamuan tuh sebab Puan Sheila ngan Puan Ju(my tutor) join-venture la..tapi tak ramai pon. Juniors tuh ade la 4 orang, group kitorang plak ade la dalam 8 orang. Yang lain, wallahu a'lam, tatau gi mana. Ade yang tak balik dari KMB, Midvalley dan jugak yang tak balik lagi dari rumah. Lantak korang la, korang dah rugi la sebab tak dapat makan, best wooo!! Haha..

Yang klakanye tuh, masa sebelum jamuan tuh start, dak2 junior nih tetibe menghilangkan diri. Memula tuh ade la nampak diorang tolong angkat air, pastu tau2 jek dah lesap. Puan Sheila pon plek, mana la dak2 nih pegi. Skali tetibe diorag muncul kat pintu blakang klas. Puan Sheila tanya diorang gi mana..nak tau apa jawapan diorang? Diorang segan nak masuk, hahaha! Segan ngan sapa? Ngan kitorang yang senior nih. Mengada betul nak segan2 ngan kitorang plak. Lepuk kang baru tau. Kalo kat chalet tuh tak segan plak, heh(oopss sori la terpecah rahsia, haha!). Tapi to my surprise, ade sorang dak pompuan nih from Puan Sheila's group, muke dia sebijik cam Awanis(senpai KMYS tahun lepas). Serius, cam klon. So Awanis or kawan2 dia yang baca nih, please take note yang klon ko ade kat sini. Haha!

Aku tatau la nape kan, tapi semenjak dua menjak nih, aku jadik rindu plak nak berbasikal. Kat rumah pon dah jarang berbasikal, cuma kalo nak gi masjid solat Jumaat je la baru aku menunggang basikal. Berbasikal nih seronok woo..di samping bleh bawak laju2 tanpa perlu risau kene saman(unless kalo korang langgar some road rules la, tapi most likely takkan kene saman pon), bleh gak enjoy the scenery, the feel of the wind rushing on your face when you go downhill, the thrill of speed, perghh!!! Seronok!! Takpe2, in-syaAllah aku akan cube pergi berbasikal kalo ade masa and ade orang bleh pinjamkan beskal kat aku. Banyak lagi kawasan Lembah Beringin yang aku tatau nih. Nak gak tau jalan2 yang cam horror jek, menghala ke mana. Kalo masa jogging tuh payah sket la sebab letih la plak nak explore di samping masa yang suntuk dan jarak perjalanan pon mungkin tak panjang. Kalo cycling tuh,bleh pegi jauh sket dalam masa yang singkat, betul tak? Hmm..maka aku pon dah start merepek, so sebelom aku merepek lebih panjang, baik aku berenti kat sini dulu. In-syaAllah lenkali plak aku tambah citer lain, kalo ade la, heh. Wassalam...

No comments: