Thursday 4 March 2004

S2, P3 dan....


Assalamualaikum...maka...tamatlah paper2 horror untuk minggu ini, tapi aku takleh nak rehat lagi..minggu depan, paper2 yang lebih horror perlu aku hadapi..

Aku baru jek sampai bilik, baru jek selesai jawab paper S2, atau lebih dikenali sebagai Probability and Statistics 2, heh..aku pon tatau la nak kata susah ke senang ke..tapi seriously, bukan nak berlagak atau apa..cuma aku rasa kurang stress buat s2 tadik kalo nak banding ngan masa buat s1 dulu. Tapi situasi terpaksa meninggalkan beberapa soalan memang takleh nak dielakkan la...yang aku rasa terkilan tuh..ade la satu soalan tuh,dah lagi 5 minit baru aku tau camne nak buat. Memula tuh pasrah je la, buat je la..kalo tak sempat, in-syaAllah ade la jugak markah untuk jalan keje. Tapi sempat la abih kan sub-soalan pertama. Soalan seterusnya tak sempat..huhu~ tak kisah la..

Pagi tadik plak, exam P3 atau lebih dikenali sebagai Pure Math paper 3. Adoih laa...payah tuh weh. Malam semalam memang aku terasa sangat la tertekan. Tertekan yang teramat sangat, yang kalo korang kaco aku malam tadik, memang kene ah. Bukan la kene tengking ke apa ke, tapi sure korang akan jadik irritating gile ngan aku malam tadik. And malam tadik jugak la, sorang kawan aku tego aku kat messenger pada masa di mana aku mengalami tekanan yang memang, kalo buat graf, tekanan tuh berada pada tahap tertinggi a.k.a peak, without any limiting factors. Sian kawan aku tuh..dia ikhlas jek nak tolong kurangkan tekanan aku, heh. Well..aku memang gitu, degil, kalo dah stress gitu skali, apa makhluk pon takleh nak tolong aku. Maka aku la kene cool kan diri sendrik. Tapi betulla, malam tadik merupakan malam aku stress paling lama. Katil aku memang serabut gile ngan segala kertas soalan & latihan p3, menunjukkan otak aku yang serabut, tak kemas pon lagik. Then buat p3 tadik pon pasrah gile jugak. Alhamdulillah skang nih paras emosi kembali pada tahap normal. Sori la kawan ye?

Petang kang aku kene gi klinik...again. Bukan klinik kat dalam kolej nih, kat Tanjung Malim la. Klinik Dr. Mazlan. Tetibe pihak RCSI kata application aku ngan beberapa orang lagi yang apply, incomplete, sebab tak bagi skali report untuk Hepatits B. Adoih laa..orang HUKM tuh nak datang dalam 4 minggu lagi, baru leh buat test..hmph. Maka terpaksa la aku skali lagi bersusah payah gi Tanjung Malim tuh, buat screening test plak. Nak tengok aku nih dah immunised ke tak. Well..pegi je la..in-syaALlah susah payah nih akan bagi pulangan yang best untuk aku...aku harap sangat dapat pegi sana..setelah ditambah lagik ngan info2 mantap dan berguna oleh sorang super senior KMYS kat sana, serious nak pegi wehh!! Usaha usaha!!!

So, malam nih nak buat apa ek? Nak prepare untuk paper seterusnye ataupon lepak dulu? Kalo korang, korang lepak dulu ke atau camne? Next paper ialah Isnin depan, Chem Practical(paper 5), then Selasa plak Chem paper 5, Rabu plak Chem option(Paper 6) ngan Bio 5 & 6. Haa..kan dah bagi jadual lengkap, cuma masa jek aku tak sure kul bape..adoih...sempat ke cover? In-syaAllah sempatttt!!! So..ermm...ade apa2 lagik ke ar aku nak cakap? Cam takdek... so okeh la..sampai sini dulu..wassalam...

No comments: