Monday 15 March 2004

Harini punya kisah..


Assalamualaikum..haaa..harini aku dah rasa cam agak lega sket..bukan sebab apa..harini dah berjaya selesaikan 3 perkara yang memang dari dulu aku pikir2 buat risau kepala anggok aku nih jek..huhu...ops..lupa..korang pekaba? Aku harap korang sihat. Aku pon alhamdulillah sehat. Di kala aku taip entry nih, aku tengah makan kacang Ngan Yin yang dibawak balik from jamuan tutorial semalam..sedap woo makan pepetang gini, korang nak sket? Kalo nak meh la, kang abih plak, haha.

Okeh..amende perkara2 yang merisaukan aku sangat tuh? Ok, in-syaAllah aku akan susun ikut priority ah, mana yang less worrying and mana yang memang buat aku agak risau la. 1st of all, harini dah berjaya sit for Malaysian Studies exam. Lepas klas kul 1615 tadik. Dah la tak baca apa sangat pon. Nak pinjam buku rakan2 nih, diorang pon nak baca gak. So last2 aku numpang jek la kat mereka2 yang tengah baca jugak. Walaupon takyah dapat A pon takpe, tapi taknak la fail kan. Kang kalo fail, kene buat essay plak. Lagi la aku malas nak buat. Banyak lagik mende aku kene buat nih. So test tuh selama sejam. Duduk la dalam lecture theatre tuh. Alaa..lebih kurang syllabus Sejarah Malaysia masa SPM dulu jek. So kalo still ingat tuh, in-syaAllah bleh jawab. Aku pon menembak jek kejenye tadik. Setakat pasal Kesultanan Melayu Melaka tuh aku bleh la jawab lagik. Bila sampai topik yang kait ngan pentadbiran negara etc etc..memang operasi menembak besar2an ah. Tak reti aku..

Then, yang 2nd plak. Alhamdulillah aku dah berjaya setelkan masalah application RCSI tuh, at least some of it. Semalam parents aku datang, setelah menceritakan masalah aku kat diorang, maka aku dapat bayar application fees tuh. Heh, padahal aku dah call diorang awal2. Tadik aku jumpa Ms Kasturi, setelkan semua. Tanya pasal report Hep B yang aku tak immune lagik tuh. Ms Kasturi kata tak kisah la, hantar jek dulu report tuh. Sebbaik dah siap fotostat semua, tinggal nak hantar jek lagik. Serius la, memang nak apply RCSi nih memerlukan banyak kerja. Tapi takpe la..sabar je la sebab sabar tuh lebih baik. Biar la susah sket skang, in-syaAllah ade la hikmah di sebalik segala kesusahan ini, kan? Setelah hantar tuh, dia bagitau aku yang interview kitorang is on the 22/3. Bila tuh? Yaa..you guessed it. Next Monday a.k.a Isnin depan. HUhuhu..cuak aku. Aku dah rasa cam tak bape mahir nak speaking dah kalo nak banding ngan before IELTS haritu, walaupon masa IELTS aritu pon bukannya aku speaking bagus sangat pon. Aku harap sangat la aku tau apa yang aku cakap and banyak mende aku leh cakap nanti. Aku taknak jadik macam interview Soton aritu. Huhu~ So that is no 3. Maybe ade no 4 ngan 5 kot. No 4 is the interview itself and no 5 is the upcoming A-level exam la, huhu.

Harini dapat result untuk bio..all the papers. Tak begitu bagus. Sangat tak begitu bagus. Paper 4 dapat D, paper 5 & 6 yang digabungkan tuh dapat B. So overallnye aku rasa dapat C kot. Huhuhu...exam lagi 2 bulan. Math pon aku rasa aku dapat C gak. Chem jek tatau dapat bape nih, sebab ade lagi 2 paper tak siap tanda lagik. Bagus tul la cikgu chem aku. Kata nak bagi the rest of the papers harini. Tapi takpelaa..aku paham la dia sebok ngan mende lain gak. Takkan nak tanda kertas kitorang jek kan? Esok takdek chem, so terpaksa la bersabar lagi sehari. In-syaAllah by this Wednesday dia dah siap tanda. Aku dah tak larat nak tunggu ah.

Heh..baru aku perasan...esok aku cuma ade dua blok jek klas..first three periods memang free ah..pastu kul 11 ade bio. Then lepas lunch free lagi 2 period, tapi tetibe ade plak klas math kul 1530 esok. Huhu..ampeh tul, tapi takpe la..pegi je la kan. Bukan rugi pon kalo aku gi. Tapi..pergh, best tul!! 3 block free skang wehhh!!! MAsyuk ah!! Hahaha..gaya cam tak pernah ade free block jek...saje jek nak bagi jeles sorang junior nih..tatau la dia terasa ke tak..haha..dah, aku dah start merepek. Baik aku stop skang jugak..wassalam.

No comments: