Friday 12 March 2004

Payah tul..


Assalamualaikum...pekaba korang? Moga sentiasa berada dalam rahmat dan redha Allah in-syaAllah. Aku rasa dah 2 hari aku tak update blog aku nih kan? Heh,yang aku nak terharunye tuh ialah, baru 2 hari aku tak update, dah ade yang komplen, kata bosan sebab aku tak update blog aku. Sampaikan ade yang suh aku update blog 5 kali sehari. Pergh, ekstrim tuh!!! Best sangat ke blog aku ni? Hehe..sori la kawan, permintaan ko suh aku update 5 kali sehari tuh tak dapat nak dilaksanakan sebab kang aku ketandusan idea la plak(heh, bukan selama nih pon ketandusan idea gak ke?).

Setelah aku bersusah payah mencari, maka akhirnye aku berjaya jumpa coding untuk letakkan icon yang seakan2 mini real player tuh. Actually mende nih ialah file real audio. So aku jugak dapat tau ade di kalangan rakan2 yang tak dapat nampak icon tuh. Maybe sebab komp korang takdek real audio nih kot. Tak kisah la, janji lagu kuar kan? Tapi kalo korang dah bosan ngan lagu yang dok berulang2, korang leh stopkan kalo ade icon tuh. WHoaa..rugi la korang sebab tak nampak icon tuh. Haha..Aku jugak dah berjaya meletakkan gambar aku(seperti yang tertera di bahagian atas kiri blog aku). Hehehe..amacam, ensem tak? Muahaha, well, bagi la can aku nak perasankan diri sendrik ensem. Kalo bukan aku nak perasan, sapa lagik nak perasankan? Nak harapkan korang? Hahaha, harapan tinggal harapan je la, hoho~. Dah start merepek dah....

Harini dan semalam merupakan hari yang bleh aku sifatkan sebagai "haih..payah tul"..Kenapa payah tul? Sebab macam2 berlaku yang buat aku rasa cam agak penat la. Ok, memula biar aku citer pasal application aku ke RCSI tuh. Aku baru jek dapat result screening hepatitis B yang aku cakap aku buat minggu lepas tuh. Guess what? Test result untuk aku ialah negatif. Do you know what that means? It means that I am not fully immunised. It means that I don't have enough antibodies to control the hepatitis B should the antigens enter my body. It means that I have to take another jab, a booster dose maybe. And that also means that I have to wait 2 more weeks for that doctor from HUKM(who did the immunisation on all of us) to come. Which also means that...wait a minute..mana sempat weh nak tunggu lagi dua minggu!! Dah la aku tak bayar lagi untuk application fees tuh. Pastu borang aku tak submit lagik. Bukan tak submit lagik, cume tertangguh sebab tak lengkap lagi beberapa mende, such as the report and the application fees. Padahal aku ngan ade beberapa orang lagik dah hantar lagi awal dari sesetengah rakan yang amik borang lewat. Camne nih? Aku tak call parents aku lagik cakap pasal duit tuh, and the interview is about to happen in about 2 weeks time!!! Adoih laaa....payah tul...

Another reason of that "payah tul" is, harini aku dapat some of my test papers, yang mock exam aritu. Paper bio 4 and chem 5 to be exact. The result is "shockingly low" bak kata Mr Azman. Memang sangat shocking la. Memang la aku tak expect pon dapat high mark, tapi tak la plak sampai nak expect dapat low mark sampai gitu skali. Pergh, sebbaik la mock jek...tapi, like I always said earlier, rasa2nya parents aku kesah tak mende nih mock ke apa? Wallahu a'lam. Risau gak nih..the real, final exam is in two months time. 2 bulan tuh tak lama weh. Pejam, celik, pejammmmmm...dah 2 bulan. Then ngan interview lagik. Then semalam plak aku dapat paper stats aku. Dapat 30/50. Okeh ke tuh ar? Aku pon tatau la..tapi ade gak yang dapat sampai 45/50, gile ah gitu!! Tapi memang expected la, sebab ramai gak yang kata stats kali nih takdek la sesusah stats masa 1st sem dulu. Aku admit la yang tuh. Aku memang stress gak masa stats yang syllabus 1st sem dulu. Tai alhamdulillah takdek la stress sangat, skali mende lain plak bagi stress. Heh, apa la aku kan? Sket2 stress, tak professional langsung. Payah tul...

Lagi apa ek? Haa..esok cikgu bio aku masa aku kat KISAS dulu, dia nak kawen. Then aku plak tak dapat nak hadiri kenduri dia. Huhu..sangat kesal dan sedih sebab tak dapat nak jumpa cikgu yang pernah bagi ilmu dia kat aku. Nak la jugak kan tengok camne keadaan kenduri tuh. Sure ramai kawan aku yang pegi, especially dak2 UTP la kot, sebab dari segi jarak, diorang lagi bleh dikire dekat ngan rumah pengantin. Oh ye..cikgu aku kawen kat rumah dia kat Taiping. aku ngan beberapa orang rakan dari sekolah yang sama ngan aku, tak dapat pegi kenduri tuh disebabkan ketiadaan transport yang bleh membawak kitorang ke sana. Pada yang sekolej ngan aku, korang paham la situasi nih. Kepada yang tatau keadaan kolej aku, kolej aku nih tengah2 hutan banat tau..kitorang pon takleh nak bawak keta kat kolej nih. So nak harapkan kawan aku datang amik, dia plak kata bleh bawak 2 orang jek, sedangkan kami yang nak join nih ade 4 orang. Pastu plak dia nak tido kat UTP. Tuh satu mende yang aku agak malas, tido kat kolej orang. Asalnya nak tumpang tido umah atok sorang sahabat nih, skali dia plak tak jadi pegi atas sebab2 yang tak dapat nak dielakkan. So, terkurung la kami di sini. Pastu rasanya Ahad nih ade trip gi Midvalley, And aku takdek terasa nak pegi keluar pon. Entah kenapa skang nih aku memang cukup malas nak spend duit banyak sangat. In fact, malas nak keluar duit langsung, tuh la pasal kalo ade budak jual apa kat junction surau tuh, aku tak beli pon walau terasa di hati nih nak beli especially makanan. Simpan je la duit nih. Cuma kengkadang tuh bleh la nak blanje orang, kadang2 la tapinya. Heh...payah tul..

So aku pon dah tatau nak cakap pasal apa. Nanti kalo ade apa2, in-syaAllah aku tambah la lagi. Tapi tak larat la 5 kali sehari, ok Azila? Payah tul, hehe...wassalam.

No comments: