Wednesday 11 February 2004

Another approach..


Assalamualaikum..heh,dah bape ari aku tak update blog? Ada tak dalam 3 hari? Ada kot...biasa la..kan aku dah kata..balik kolej nih nak study,so,memang study laa..alhamdulillah komputer chalet aku agak poyo skang nih,takleh nak bukak internet,so kalo nak gak guna internet,kene tumpang komp chalet orang,so..tuh adelah satu mende yang aku cukup malas nak buat,takkan la nak update blog masa orang tengah ramai,nih pon sebbaik aku free block dan orang2 kat chalet nih semua kene gi klas..dah alang2 gi tumpang iron baju,bukak net skali,hehe...

Tapi semalam memang satu hari aku terlantar atas katil sebab tak sihat,adehh,selalu gini,kalo baru balik kolej je,sure kene flu..apsal ar? Perubahan suasana ke? Agaknya la...tak kisah la..tapi harini alhamdulillah aku dah sihat sket,so korang takyah la riso,in-syaAllah bukan selseme burung ke apa ke,pergh,na'udzubillah...

Anyway..sure ade antara korang yang tatau lagik..and actually aku taknak bagitau,tapi sebab tak ramai yang tau pasal blog aku,kalo tau pon,bukan semua from this kolej,so tak kisah laa...aku tak dipanggil untuk interview newcastle,and that makes it all my applications got rejected...well,sedih memang la sedih,haritu aku call cousin aku(yang aku memang cukup rapat ngan dia),bleh bayang tak,aku yang memang susah gila nak nangis,bleh nangis masa cite kat dia..kire memang kalo ade yang perasan,satu hari tuh memang aku senyap sesenyap malam yang sunyi,yang takdek cengkerik atau burung malam tuh(pergh,bermadah seh!!)..most of kawan aku ingat aku down sebab result ielts aku,well,ielts dapat 7.0,nak kene resit ke arr?ntah arh..tuh kemudian la pikir..bila dah call cousin aku tuh baru la lega sket,pandai tul dia kaunseling aku,thanx Wani!! Heh..then ade la some of my friends yang tau,thanx la kat korang semua yang dah tolong tenangkan aku...Azila,Azmir,Fifi,Raimi,Dursina dan ade la lagi beberapa orang...cuma parents aku jek antara yang rapat ngan aku,yang tatau pasal nih,tak sanggup aku nak bagitau diorang,tak sanggup nak buat diorang jadik tambah kecewa lepas apa yang diorang tengok dari result aku..tunggu la dulu.....

Then,aku gi jumpa kaunselor kolej,Ms. Kasturi,well,dia kata aku kire lucky,sebab dapat tau pasal semua kene reject agak awal,so that bleh buat back-up plan: try apply RCSI,Ireland..erm..tuh la...memula dah macam2 mende bermain dalam pikiran aku...tapi,alhamdulillah still ade jalan lain.Dia kata JPA taknak hantar budak gi RCSI sebab mahal,tapi,kalo tak ramai sangat,aku rasa takpe la kot..heh,camne aku bleh kata tak ramai,bukan aku sorang jek yang JPA kene tanggung nih,adehh..takpe2 tuh lain cite,skang nih,dia kata ade beberapa mende kene setel ngan JPA,tuh pon dia kata dia akan setelkan,keje aku skang ialah cepat2 isi borang application...then,kalo diterima in-syaAllah interview 22/3,aku harap sangat la ade rezeki aku kat situ..in-syaAllah..

So,skang nih,aku nak study jek,harap takdek berita sedih lagik untuk aku...mende nih pon dah cukup nak buat aku down,pergh,ujian apa yang cuba Allah bagi pada aku? Dalam masa satu bulan jek,macam2 mende aku dapat;result ielts,tau tak dapat newcastle,result exam yang agak hampeh..erm..takpe,aku yakin ade hikmah dan kebaikan dari apa yang aku dapat nih,macam Azila cakap...kan Azila kann?? Thanx la ye..

Okeh,aku rasa sampai sini jek...nanti papehal,aku cite lagik,jap lagik kene jumpa Ms.Kasturi,nak gi amik borang...wassalam...

No comments: