Sunday 15 February 2004

Sahabat


Assalamualaikum...aih..memang serius skang nih memang takdek topik yang best nak diciterkan...so sori la kalo aku banyak merepek jek...

Malam nih beberapa orang lagi kawan2 aku akan berlepas ke oversea..ade yang gi NZ,ade yang gi Aussi...aih..makin ramai yang membawa hala tuju memasing skang...bila dengar berita orang nih dah nak fly..orang tuh dah sampai sana dan macam2 lagi,teringat balik,camne kitorang sama2 blaja,satu sekolah,sama2 kantoi ngan warden sebab lambat subuh,lambat gi klas..rasa sayu plak bila skang nih diorang semua dah nak mengejar cita2...tambah lagik rasa sayu sebab tak dapat nak hantar diorang gi airport,melihat diorang untuk kali terakhir yang entah akan jumpa lagik ke tidak in the future nanti..and jugak mengenang yang diorang dah selamat dah nak blaja kat sana sedang aku masih perlu berusaha keras nak dapat tempat yang lebih kurang ngan diorang: oversea

Aku selalu rasa gitu...bila dapat tau ade sahabat yang nak fly oversea,terasa cam sedih yang teramat,sayu yang tersangat,sebab macam aku cakap tadik.Aku pasti korang pon rasa gitu gak.Adakah kemungkinan untuk jumpa balik ngan diorang di masa depan nanti? Mungkin dan mungkin tidak. Adakah kemungkinan untuk berkumpul dan berjumpa,borak2 balik cam masa sama2 satu sekolah dulu,bila memasing dah sibuk ngan tugas dan tanggungjawab memasing? Sekali lagi mungkin dan mungkin tidak. Adakah mereka akan kenal kita,dan adakah kita akan kenal diorang,kalo terserempak kat mana2 nanti,10 atau 15 tahun akan datang? Atau,adakah kita akan diberi peluang untuk berjumpa ngan mereka sebelum mereka,atau kita,dipanggil menghadap Allah,dan berjumpa semula hanya di kala kita semua dibangkitkan,di mana masa tuh ayah dah tak kenal anak,isteri tak kenal suami,sahabat dah tak kenal sahabat yang lain? Di kala semua sibuk dan risau memikirkan nasib diri sendri?

Umur makin meningkat,usia makin bertambah,bila aku pikir semua tuh,people come and people go in our life...rasa cam,kalo bleh taknak langsung the "people go" part tuh..kalo bleh,biar la semua orang yang kita sayang ade kat sisi kita setiap masa.But then semua tuh impossible la plak kan? Kang semua mende tak jadik,asek nak dok sebelah kite jek,haha...

Well,enuff said...biarla diorang nak gi kejar cita2 diorang,aku ade cita2 aku gak yang perlu aku kejar..then,kalo diizinkan Allah,ade rezeki,jumpa la balik ngan diorang,kan? Heh,plek tak,tetibe jek serius plak di petang yang hening nih,lantak ah.Malam nih ade mendalah Nostalgic Malaysia tuh,taknak pegi bleh tak? Dah la ade test chem esok,mende tak bape nak masuk dalam kepala lagik,ade plak mendalah nih,apsal la tak buat ari Sabtu jek? Betol la diorang nih,kang kalo tak pegi,tak makan plak aku...perut dah berdondang sayang dah nih,haih..nampaknya aku amik meja blakang dekat ngan pintu la jawabnya,tapi nak gak tengok house aku beraksi lakonan P.Ramlee nanti,adoihh...dilemma betulla,heh...dah la..papehal..bebila aku citer balik,skang,nak siap2 gi Dewan Besor,adoihhh...boring tollllll!!!!!!! NaK StuDY LAaaAAaaA!!!!!

sahabat...dalam kabus..
kutercari-cari cahaya...
akhirnya kutemui...
sinar ceria diraut wajahmu..

andainya alam ini mampu berkata-kata..
pastilah pujian buat dirimu..
diwaktu ini akulah yg bertuah..
punya sahabat sepertimu..

sahabat..kau bimbinglah
menuju cahaya Ilahi
sahabat..aku pernah
mengharungi ranjau dunia
sahabat..aku ingin sepertimu..
dalam ketenangan
menghadapi hidup ini..

sahabat..kubersyukur
kerna mengenali dirimu..
kuharap kita kan terus bersama
hadapi segala suka duka..
moga kejayaan milik kita..
agar hidup menuju..MULIA..

No comments: