Friday 13 February 2004

Study...


Assalamualaikum...haih..actually takdek mende yang boleh diceritakan,sebab rasanya takdek mende yang terjadi,i mean,takdek mende yang menarik untuk diceritakan since my last entry,tapi rasanya ade la mende2 yang berlaku...lagipon,entry nih sebenarnye ditulis sebab nak memenuhi permintaan rakan2 yang dah suh update blog nih,heh,tak sangka ade gak orang yang suka bukak blog aku,haha,so taknak la hampakan diorang,aku pon rasa tak best gak sebab tengok blog sendrik asek citer lama jek...

Erm...well,actually aku cadangnya skang nih nak buat gini,kalo boleh,satu hari tuh cuma nak bukak internet 2 kali jek,tak kira la bebila masa pon,tapi skang nih plannya nak bukak lepas asar(that is kalo aku tak gi main atau ade apa2 aktiviti) and lepas study malam,dalam kul 11 lebih membawak ke pukul 12 lebih,ngan keadaan net kat kolej nih yang macam hape jek,so memang banyak masa terbuang sebab nak bukak email,pastu skang nih mana bleh tido lambat,kene tido awal so that esoknya bleh bangun awal,menghadapi hari yang baru ngan semangat nak blaja!! Yeahh!! Haha..so tuh la pasal tak update blog,nih pon ade kat rc skang nih,selalu tuh gi numpang komp chalet orang,sebab komp chalet sendrik still hampeh,takleh nak bukak net,huhu..

Haa...kan aku kata aritu yang aku gi amik borang RCSI kat Ms. Kasturi kan? Well,aku dah gi amik..kelmarin..borang tuh sempoi jek..rasanya takdek la susah sangat nak isi,tak sesusah isi borang UCAS,sebab tak payah buat personal statement pepanjang tuh.Dalam borang tuh ade bagi slot untuk isi achievement ngan work experience,so kirenye bagi cam points jek laa,with a little bit of explaination..ntah,takdek la susah sangat kot,aku baru jek fotostat borang tuh semalam,atas nasihat Ms. Kasturi gak,in case ade mende yang aku tak sure ke,takdek la buat silap nanti...then lagi satu yang bezanya ngan isi borang UCAS,kene buat medical checkup la plak..skang nih aku tatau bile nak balik,minggu nih memang payah la,sebab kalo balik hari sabtu,bilanya aku nak gi hospital? Ahad mana bukak bahagian nak buat medical checkup tuh..maybe minggu depan la kot aku balik,hari Jumaat in-syaAllah.

Masa aku amik borang tuh,Ms. Kas ade tanya aku pasal result aku,sebab kolej tuh mintak exam record,then bila aku bagitau result aku yang tak best tuh,Ms.Kas buat muka yang,kalo korang tengok pon korang bleh baca apa dia tengah pikir.."aih,payah nih,"..haa..lebih kurang gitu laa..masa tuh jugak laa semangat aku yang agak kobar masa amik borang tuh,terus jatuh luluh..apa laa...nak buat muka pon,tunggu la aku kuar dari bilik tuh dulu,bagi la aku pengharapan sket,huhu...tak kisah laa...

Then,pada petang hari yang sama,Azmir ajak aku menghirup udara petang di kolej(heh,jalan2 keliling kolej sampai guard house jek,tak bawak ID card la)..kirenye masa tuh bergelak ketawa je laa..lupa la jugak sekejap pasal masalah uni ngan result ngan mende2 sedih nih...tapi kalo nak dipikirkan,memang dalam hati nih rasa sedih+risau+cuak..well,bukannya nak kata aku tak redha ngan apa yang Allah dah tetapkan untuk aku,tapi aku nih manusia biasa jugakkan,so tipulah kalo aku kata aku tak sedih ataupon aku dah overcome my sadness tuh...this is my future we are talking about,reasonable la kalo aku rasa down bila teringat.Kadang tuh masa tengah semangat study,tetibe teringat pasal banyak lagik tak cover ngan kerisauan lain,terus down balik,tapi taklaa lama,sekejap je la,then aku get up balik,regain my strength.But,even sekejap pon,cukup nak buat aku rasa cam nak ngalir air mata,haha,apa la aku nih kan,lemah tul,sket2 nak down,dah dah,aku takleh biarkan keadaan menguasai aku,aku mesti menguasai keadaan,yeahhh!!!

In-syaAllah aku akan dapat offer gi interview RCSI and aku jugak akan dapat placing gi sana...as for now,aku nak study,tak kire la sempat cover ke tak,tuh blakang cite,skang nih aku akan usaha untuk cover sebanyak mana yang mampu.And to achieve that,I can't afford to lose and waste not one available second,every second kene gunakan untuk study selagi mampu..tapi,tuh maknanya aku macam takkan pergi jek nostalgic malaysia ahad malam isnin nih?hmm...i'll think about it,maybe aku gi sana untuk makan je kot,then balik la..haha..okeh la..rasanya tuh je buat masa nih..nak kuar,ade yearbook commitee photo session,yeahh,I'm in the comm believe it or not!! So..wassalam...

No comments: