Sunday 22 February 2004

Lagi kawan aku fly...


Assalamualaikum..pekaba? Ehehe...aku skang nih sedang berada di atas sofa yang sangat selesa di rumah,haha..well,bukan sesaja balik laaa...di samping nak mengiringi kawan2 aku yang ingin melanjutkan pelajaran ke New Zealand,aku jugak balik sebab ade la beberapa mende yang aku kene setelkan regarding my uni application..kalo tak,takdeknye la aku nak balik.Nak study weh,banyak lagik mende tak cover nih..trial minggu depan plak tuh,taknak la dapat result tak best kan...

So,nak citer la mende2 yang aku alami semalam sepanjang hari.Well,basically,dari pagi tuh sampai tengah hari nothing much happen,bangun,solat subuh,sarap,mandi ..gi klas,masuk klas kuar klas...lunch. Then lepas lunch tuh aku tengah berbelah bagi,nak tumpang Hani(bukan nama sebenar) gi airport ke ataupon aku gi sendrik jek...segan weh,pompuan belaka,aku sorang jek laki,taknak la kan. Pastu,last2 aku decided untuk pegi sendrik,tapi memang kene call ayah aku datang menjemput la,kalo tak,camne la aku nak kuar dari kolej a.k.a belantara itu,muahaha!! Ayah aku sampai kolej dalam kul 1530,then mengharung hujan lebat sepanjang perjalanan balik ke rumah(yer,aku balik rumah dulu),tapi naik keta la kan,duhh...heh.Sesampainya di rumah,hujan still tak reda,tapi aku tak peduli.Lepas solat asar jek,aku mintak tolong mak aku hantarkan gi stesen komuter Kepong. Bajetnye hujan reda la sket,but to no avail..makin lebat lagik ade,sampaikan aku terpaksa memecah tradisi aku yang memang tak pernah terbuat sepanjang 20 tahun aku hidup di bumi Allah ini: Aku terpaksa bawak payung skali,huhu.Tak pernah aku bawak payung kalo aku nak kuar ke mana2,tuh la 1st time.Tapi peduli la kan,looking at the bright side,masa tren sampai,di kala hujan masih lagi lebat(lebat giler aku cakap korang,lebat yang aku rasa tak pernah lagik la aku alami hujan selebat itu),semua orang terpaksa melihat saja tren tuh sampai,sedangkan aku ade payung,so alhamdulillah,aku ngan sempoinye bukak payung,jalan ke tren,hohoho. Lagipon,kalo ade orang nak pow aku ke,kaco ke,boleh la aku rodok jek perut dia ngan sekaki payung di tangan itu,heh.

Then dengan kesejukan sebab hujan,tambah lagik ngan kesejukan dalam tren,aku merenung masa depan yang tak pasti(cewahhhh,poyo jek,haha)..dengan sekaki payung di tangan,aku duduk la sampai ke KL Sentral. Setibenye di sana,dalam lebih kurang kul 1820,aku terus pegi cari tempt nak beli tiket naik KLIA Ekspres.Yaaaa,aku naik KLIA Ekspres nak ke KLIA. Kene cekik RM35,huhu.Tuh la,sapa suruh,tapi tak kisah la,asalkan aku sampai kat airport tuh kul 7,bleh la jugak jumpa kengkawan aku masa kat KDU dulu. Laju jugak ah mende tuh,28 minutes flat sampai kat KLIA,aku tak sempat nak lelap pon,sebab baca buku citer la,haha. Doa akhir tahun pon dalam tren jek. Orait,gostan sket. Masa beli tiket tuh aku agak kekok la,ye la,tak pernah naik la. Aku masukkan tiket kat barrier tuh,ingat kot la dia kuar balik,skalik tunggu punya tunggu,tak kuar2.Aik,mana tiket nih? Sebbaik ade sorang abang guard nih bagitau,"Masuk jek dik," Huhu,terima kasih la abang guard,saya sangat terharu ngan informasi dari abang guard,heh. Malu la sekejap,tapi buat bodo je la.Pengalaman kan?

Okeh,kembali ke depan. Kat mana aku berenti tadik? Okeh,dalam tren KLIA Ekspres tu. Sesampainya di airport,aku call la kawan aku yang turut sama nak join anta kawan aku tuh. Sebbaik la diorang pon dah sampai,kalo tak,aku tunggu sorang2 la kat tepi lif,bersama2 sekaki payung,haha. Then berjalan la kami berlima gi cari member yang nak fly tuh. Jumpa. Tegur2. Gelak2. Ngutuk2. Bertukar2 terima kasih dan sama2. Seronok jugak dapat jumpa balik ngan kawan2 yang dah lebih kurang hampir setahun tak berjumpa. Macam kawan aku cakap,"Jumpa pon setahun sekali," heh..yelah Matpi,apa2 je la...Then lebih kurang kul 2000 tuh,Hani call aku,tanya kitorang katne. Apa la ko,orang dah nak naik plane,ko baru nak sampai.Sebbaik la aku tak ikut dia.Hmm...ade hikmahnya aku rasa ragu2 nak follow dia in the 1st place.Kalo tak,ngan aku2 skali lewat,tak best la kan.

Then masa untuk berlepas dah tibe. Sayu jek aku tengok diorang nih. Dah selamat nak pegi negara orang,nak blaja,aku gak yang still kat sini.Macam aku cakap,masa depan yang tak pasti.Heh,tapi in-syaAllah aku pon akan ikut jejak diorang gak.Masuk kolej sama2,tapi diorang gi blaja dulu,apa nih? Heh..well...harap dapat jumpa lagi ngan diorang. Skali tuh,ade la kawan aku citer semalam. Last week ade sorang lagik kawan kitorang gi Aussi. Ikut citer kawan aku,dia nih la yang kirenye paling tabah dan memang nampak cam matang gile ah gaya. Flight dia masa tuh lambat lagik,tapi dia salam ngan semua orang yang iring dia i.e parents,sedara mara,kawan2..then masa turun escalator nak kene balai berlepas tuh(ruang legar yang luas kat bawah,yang hanya orang2 ade tiket jek bleh masuk situ),dia pusing,lambai kat semua orang,then dia berpaling dan tak pandang belakang lagik dah.

Memang aku dengar pon cukup kagum la. Betapa dia taknak orang sedih,dia pon taknak la sendrik rasa sedih. Macam,dia dah nampak dia punya future pathway,no turning back. Gile laa..tak terungkap ngan kata2,heh. Okeh..adoii..banyak lagik aku nak citer nih.Pendekkan citer la...lepas anta,kawan aku ajak gi makan kat Hartamas Square.Masa tuh dah kul 2040,aku ingat nak balik jek.Tapi sebab aku numpang dia,aku pon tak makan lagik,aku pon follow je la..bersempit la 4 orang kat blakang. Skali makan kat situ mahal,aku pon minum air je la. Then balik tuh,kawan aku anta lalu Penchala Link(baru bukak).Masa sampai kat tol yang belom beroperasi,ade awek la jaga kat booth tu.Kawan aku yang lain semua dah excited dah,yang drive tuh la especially. Cadangnya nak kaco,skali akak tuh plak saikokan kawan aku tuh,dia pon layan jek,taknak bukak barrier tuh,tambah plak orang blakang dah hon,haha..punya la kawan aku tuh cuak. Heh,jatuh ego seorang lelaki di depan sorang akak toll booth,hahahah.Naseb ko la Shaq.

Then aku slamat sampai ke rumah pukul 2340 malam tadik. Gile la..tuh laa night outing aku yang paling lama dan jugak bleh dikire sebagai the 1st time.Sebbaik la aku dah bagitau ayah aku. Balik2 jek,ade plak pizza tersedia di atas meja,dah sejuk la tapi. Lantak laa...lapar punya pasal,lepas Isya' tuh terus melantak.Hehehe,nih breakfast pon makan pizza gak.HAhaha...barat tul aku nih. Well...basically,tuh la pengalaman aku yang 1st menghantar kawan nak gi oversea.Pengalaman 1st outing malam.Pengalaman 1st tengok camne dak2 laki kaco akak toll booth,haha. Selama nih aku dok dalam dunia sendrik,dok dalam dunia di mana semua orang sekitar aku bleh dikatakan kononnya baik2 belaka.Baru aku sedar skang,hahaha.At least aku ade exposure la,tengok keadaan orang skang yang sebenarnye instead of nampak kat tv atau dengar orang citer jek. Heh,okeh laa..nak breakfast,pizza,here I come!!!! Korang taknak sket ke? Hahaha!!! Wassalam...

No comments: