Sunday 1 February 2004

Raya Haji datang lagi...


Assalamualaikum....maka,10 Zulhijjah datang lagi. Hari Raya Haji atau dikenali juga sebagai Hari Raya Aidil Adha a.k.a Hari Raya Korban. Maka apa azam kita raya aji kali nih? Apa yang akan kita korbankan? Apa yang sanggup kita tinggalkan? As for me,aku sedang cuba untuk korbankan almost semua mende yang aku suka buat untuk membuang masa i.e main komputer,main game,melangut,tak study..kerana result exam aku yang agak teruk aritu membuatkan aku rasa cam "biarlaa sakit skang,asalkan aku sehat kemudian,daripada sakit kemudian,pastu sakit selama-lamanya". tapi aku perlukan korang la kan untuk bagi sokongan so that aku takdek la buang masa,sebab untuk pengetahuan korang and pengetahuan aku gak,in case aku terlupa,aku kene amek 14 paper in the final exam lebih kurang 4 bulan lebih jek lagik,sebab aku kene resit untuk paper bulan 11 aritu + aku kene amik paper untuk final tuh skali,huhuh..so camne aku nak organise masa aku agar tak terbuang begitu saja,sedangkan skang nih pon aku dah buang masa,apsal la kolej bagi banyak sangat cuti masa awal tahun..orang nak exam laaa...takyah balik boleh tak? tapi tak balik pon tak best gak,hehe..

Tadi gi solat sunat,buat pertama kalinya aku telah diberi kepercayaan untuk pergi sendrik,mak aku suh aku bawak kereta dia(haha,padahal aku yang siap lambat,so kene tinggal,hehe). Ramai betul orang,tapi sebbaik la dapat gak masuk dalam,adehh,nyesal plak datang lambat. Banyak gak lembu tahun nih,erm,apa yang lembu2 tuh tengah pikirkan ye..tak kisah la,yang penting,daging2 mereka dah selamat diagih2kan,semoga pihak yang buat korban tahun nih dapat pahala daripada ibadah mereka.Well,yang penting ialah niat,semuanya bermula ngan niat,kan? Sabda Rasulullah s.a.w,

"sesungguhnya setiap amalan itu bermula dengan niat,maka sesungguhnya bagi setiap seorang itu apa yang diniatkannya.."

Raya aji kali nih aku tak balik kampong,aku rasa dah bape kali raya aji dah aku tak balik kampong,selalunya family merayakan raya aji kat umah jek laa...ade gak orang datang weh,dan aku rasa raya aji tahun nih lagi meriah dari raya pose aritu,sebab apa? Sebab raya aji lagi ramai sedara mara datang rumah,haha,tadik baru jek pakcik aku datang ngan family dia,membawa bersama anak2nya yang kecil lagi comel,aku rasa nak gigit je diorang semua tuh..comel sangat...sempat la aku amik gambar ngan diorang,tapi takleh nak upload laa..aku sedang cube menyelesaikan masalah ini,camne ntah nak upload...memang riuh la rumah aku ngan suara bebudak yang comel tuh..eh,mana diorang..laaa..dah balik rupenye,hahaha...

Adoi adoii...cuti tinggal lagik seminggu,then masuk blaja balik..result exam dah tau,result IELTS plak tatau lagik...9/2 baru dapat dengar citenye,harp la ku dapat at least band 7.5,huhuh. Adeh lagi skali,cuti nih aku banyak buang masa dan banyak perabih duit mak ayah aku,heh,macam korang tak jek,haha..sila aaa,final week nih,aku nak study,o kalo korng nampak aku online,tuh maknanya kemungkinan aku sedang study sambil online,hahaa,poyo jek!!! Tapi in-syaAllah aku akan lebihstudy dan kurangkan online pasnih,gambatee!!!! So,aku rasa buat masa ni,nih je la aku nak tulis,lenkali ade mende aku tulis lagik,wassalam...

No comments: