Monday 16 February 2004

Takyah tajuk la ek?..takdek idea..


Assalamualaikum..aih,giat plak aku update entry nih...takdek pe pon..sementara tunggu masa dinner nih,bukak la kejap blog,then tetibe teringat plak pasal event semalam:Nostalgic Malaysia

Bukan nak citer apa...makan memang masyuk la semalam,aku rasa cam semalam takleh nak berenti,padahal dining hall jek yang masak semua tuh(eh,ye ke?).Tapi serius memang best la,tahniah la SC baru!! Tapi ade gak la yang agak tak puas ati,nak buat camne,asalkan perut aku penuh semalam dah la,haha,dan serius memang penuh pon,dah la arini ade test,bayangkan la,balik tuh try struggle baca chem,tapi takleh nak masuk.Perut kenyang,malam pon dah agak lewat,mata pon ngantuk ah,last2 tido & tawakkal jek.Alhamdulillah test dapat dijawab ngan agak boleh laa,syukur..at least dapat kembalikan sket keyakinan diri ini..

Semalam,aku tengok gak la dak2 junior house aku beraksi,ngan Ida sebagai Cikgu Ros yang garang :P,ngan Payau,Muaz dan juga Ala yang memang natural ah lawak,Acap lagi...haha...memang puas ati la,tak rasa rugi la pergi semalam.Then satu mende yang memang aku dah terasa-rasa sejak petang semalam akan terjadi,memang terjadi,.Petang tuh aku tanya junior sorang nih diorang ade buat backdrop ke,dan dijawab olehnya,"kitorang tak buat backdrop pon".So aku agak lega la sebab takut jugak jadik masa Bangsawan dulu,backdrop jatuh,huhu...skali,masa diorang tengah masyuk berlakon semalam,"tingkap" plak jatuh,siap ngan "bulan dan bintang2"nya skali,huhu.Memang kesian gile la aku tengok.Laporan menyatakan yang masa latihan tak pernah pon jadik gitu,skali masa bebetol plak prob,sama macam Bangsawan dulu la...

Then,ade gak la mulut2 yang suka bergurau kata house diamond memang ade curse la.Heh,lawak gak la aku dengar diorang kata gitu.Tapi,bila pikir2 balik,apa sebabnya jadik gitu ek? Erm,Allah lebih mengetahui.Mungkin ade sesuatu yang Allah nak tunjukkan di situ,sebab segala yang berlaku dalam alam ini,ade la sebab kenapa Allah jadikannya berlaku,sebab Allah sendrik dah bagitau yang Dia tidak menciptakan alam ini untuk sekadar main2 je,kan? Mungkin ade silap yang kami,the whole Diamond family amnya,dan mereka2 yang terlibat dan yang tak terlibat secara langsung atau tak langsung secara khususnya,dah lakukan...apa dia tuh aku pon tatau la,so in-syaAllah diorang2 yang terlibat nih,sila la renungkan kenapa jadik gitu,ok? Bukan apa,sekadar bagi peringatan.

Dan satu lagik,pasal curse tuh jangan la percaya sangat,aku tau la korang tak caya pon,tapi riso gak kot ade yang amik serius.Kang ade plak yang pikir bukan2,tak baik la kan...heh,aku cakap ngan sapa nih? Ahahaha..so,that's all I want to say,the rest,is up to all of you to think and ponder upon. Aku sekadar manusia biasa(heh,tiber jek)..wassalam..

No comments: